وزیر بهداشت از توسعه تولیدات داخلی تجهیزات پزشكی در كشور در سال جاری خبر داد و گفت: اگر تجهیزات پزشكی تولید داخل به حد كفایت نیازها را برطرف كنند، مشابه داخلی آنها اجازه ورود به كشور ندارند.

سلامت نیوز : دكتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای تولید تجهیزات پزشكی در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، گفت: سیاست وزارت بهداشت در مورد تجهیزات پزشكی همواره آن بوده كه اگر تولید داخلی تجهیزاتی را داشته باشیم، واردات مشابه خارجی آن یا قطعا ممنوع است و یا واردات به میزانی صورت می‌گیرد كه كمبودهای تولید داخل را جبران كند.

وی تاكید كرد: امسال تولیدات داخلی تجهیزات پزشكی را توسعه دادیم. اكنون نیز فراخوان‌هایی كه برای تولید تجهیزات پزشكی داده‌ایم، بسیار زیاد است و افراد فراوانی در این فراخوان‌ها شركت كردند و مورد حمایت قرار گرفتند.وزیر بهداشت ادامه داد: اكنون 90 درصد از ملزومات و تجهیزات یك بار مصرف پزشكی در داخل كشور تولید می‌شود. همچنین تولید حدود 12 قلم از تجهیزات بزرگ مورد حمایت قرار گرفته و اكنون در حال ساخت در داخل هستند.وی ادامه داد: همچنان اگر تجهیزات پزشكی در داخل تولید شود و به حد كفایت نیازها را برطرف كنند، مشابه داخلی آنها اجازه ورود به كشور ندارند مگر آن كه تولید داخلی آنها نتواند به صورت كامل نیازها را برطرف كند.

تجهیزات پزشكی تولید داخل به دریافت كنترل‌های كیفیت اروپایی مامور شدند

وزیر بهداشت افزود: البته مقداری باید در زمینه افزایش كیفیت‌ تجهیزات پزشكی تولید داخل كار كرد. بر این اساس همه تجهیزات پزشكی برای دریافت ایزوها و كنترل‌های كیفیت اروپایی مامور شدند تا پس از آن بتوان این تجهیزات را تبلیغ و از بیمارستان‌‌ها بخواهیم كه تنها از این تجهیزات استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha