یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری ام اس در زنان فراگیرتر از مردان است.

سلامت نیوز : دکتر ابوالفضل سرسرشناس در گفت وگو با (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، با بیان اینکه ابتلا به بیماری ام اس در والدین جوان شایع‌تر از دیگر افراد است، افزود: دو تا سه درصد این بیماری به دلیل عوامل ژنتیکی است.

وی اظهار کرد: علائم این بیماری بر اثر اینکه کدام قسمت از بدن را درگیر کرده باشد متفاوت است به عنوان مثال ممکن است از ضعف حرکتی بدن شروع شده و تا فلج کامل اندام‌ها ادامه یابد یا اینکه امکان دارد فلج یک طرفه یا دو طرفه بوده باشد.سرسرشناس ادامه داد: در این بیماری اختلالات حسی می‌تواند بصورت کرخی یا بی‌حسی اندام‌ها باشد و کنترل ادرار، اختلال در تعادل و هماهنگی حرکات بدن و اختلال در شنوایی از علائم شایع این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: در این بیماری راهی برای پیشگیری وجود نداشته و فقط راه درمان موثر است. از جمله‌ی راه های درمان این بیماری انجام آزمایش‌های خونی، آزمایش‌های مغزی نخائی، بررسی پتانسیل‌های ادراری از این نظر که چشم و گوش درگیر شده باشد یا نه و سپس تطبیق وزنی مغز و ستون فقرات است.وی با بیان اینکه بیماری ام اس علت خاصی نداشته و یک بیماری خودایمنی است، خاطرنشان کرد: بیماری ام اس با درگیر كردن قسمت‌های مختلفی از بدن می‌تواند علائم حرکتی یا نیروهای حرکتی، راه‌های حسی، کنترل ادرار و یا بینایی فرد را درگیر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha