سلامت نیوز: كارشناسان اعلام كردن والدین و یا حتی معلمانی كه برای مجازات و تنبه كودكان آن ها را تحقیر می كنند و یا از روش هایی استفاده می كنند كه موجب شرمزدگی كودكان می شوند، بسیار در اشتباه هستند و شیوه بسیار نادرستی را برای تربیت انتخاب كرده اند. زیرا كه این تنبیه ها و مجازات ها تاثیر خود را در دراز مدت نشان خواهد داد.

این گزارش نشان می دهد كه در ماه گذشته در فلوریدا معلمی برای تنبه كودكی از قلاده سگ استفاده كرده بود كه پلیس او را بازداشت كرده و منتظر حكم دادگاه است زیرا باعث شرمندگی این كودك در بین سایر دانش آموزان شده بود.

همچنین گزارش دیگری نشان می دهد كه  در آمریكا والدینی برای تنبیه كودك خود كه در درس های مدرسه نمرات خوبی كسب نكرده بود، از روش تحقیر آمیزی استفاده كردند و آن ها به پای این كودك پوشك بستند تا در مدرسه خجالت زده شود. پلیس آمریكا این والدین را به جرم كودك آزاری دستگیر كرده است.

روانشناسان به طوری جدی هشدار دادند كه والدین و معلمان نباید از روش های تحقیر آمیز برای تنبیه كودكان استفاده كنند زیرا این روش ها تاثیر بسیار مخربی در روان كودكان در دراز مدت دارد و حتی می تواند آینده آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین این كارشناسان اعلام كردند تحقیر كودكان در روابط والدین و كودك نیز تاثیر به سزایی می گذارد و باعث جدا شدن و فاصله گرفتن كودك از والدین و خانواده خود می شود.

تحقیقات متعدد نشان می دهد كه تشویق همیشه اثر بهتری روی شكل گیری رفتار كودك و تصحیح رفتار اشتباه وی دارد.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha