سلامت نیوز - یک روزنامه انگلیسی از استفاده بی سابقه و گسترده از اینترنت برای تبلیغ و فروش اندام های حیاتی با هدف کسب درآمد از سوی فروشندگان پرده برداشت.

افزایش بی سابقه تبلیغات فروش اندام های بدن در اینترنت !

به گزارش خبرگزاری مهر، یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، بسیاری از مردم در حال فروش اندام های خود همچون کلیه، بخش هایی از کبد و حتی قرنیه چشم به صورت اینترنتی هستند تا بدین وسیله به درآمدهای گزافی دست یابند.

این فرآیند در انگلیس رواج یافته است و گرچه در بسیاری از مناطق کمبود شدید اندام های حیاتی در اتاق های عمل احساس می شود، با این حال فروش چنین اعضایی در برخی کشورها از جمله انگلیس ممنوع است.

در همین خصوص کیت ریگ از متخصصان انگلیسی ضمن محکوم کردن چنین درآمدزایی، نسبت به خطر جدی مرگ اهدا کنندگان هشدار داد.

وی در این خصوص گفت: کار به جایی رسیده است که افراد فروشنده برای اندام های حیاتی شان دراینترنت تبلیغ هم می کنند.

گفته می شود که به جهت ممنوعیت های موجود در کشوری همچون انگلیس، برخی بیماران به کشورهایی نظیر چین و پاکستان سفر می کنند تا اندام های مود نیاز خود را خریداری کنند. اما اکنون خرید اینترنتی آنها بسیار شایع شده است.

در این میان فروش اندام مهمی همچون قرنیه که می تواند به کوری حتمی در فروشنده منجر شود، گویای اهمیت درآمدزایی برای فروشندگان است.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، اخیرا روزنامه «سان» نیز از فردی گزارش تهیه کرده بود که برای فروش اندام حیاتی اش در اینترنت تبلیغات کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha