دبیرانجمن پزشكی خواب، آپنه یا وقفه تنفسی حین خواب را از جمله خطرناك‌ترین اختلالات خواب دانست و گفت: مهمترین علامت آپنه، خروپف شبانه است اما متاسفانه 85 درصد مردم دنیا به این علت كه آپنه را نمی‌شناسند، سراغ درمان آن نمی‌روند و یا بسیار دیر مراجعه می‌کنند.

سلامت نیوز : دكتر خسرو صادق نیت در گفت وگو با (ایسنا)، در توضیح روند فعالیت كلینیك‌های خواب در كشور گفت: كلینیك‌های خواب در سطح كشور با برخورداری از تكنولوژی‌های روز قادر هستند اختلالات خواب را درمان كنند. از این میان می‌توان به كلینیك خواب بیمارستان بهارلو اشاره كرد كه یكی از بزرگترین و مجهزترین كلینیك‌های خواب در کشور است كه از آخرین متدها و روشهای تشخیصی و درمانی اختلالات خواب بهره می‌برد.

وی ادامه داد: این كلینیك خواب به دلیل برخورداری از امكانات ویژه‌ای كه دارد می‌تواند به یكی از قطب‌های توریسم درمانی در كشور تبدیل شود. این كلینیك هم اکنون پذیرای بیماران بسیاری از كشورهای منطقه است.دبیر انجمن پزشكی خواب با بیان اینكه آموزش به تكنسین‌های خواب برای نخستین بار در کشور در سال جاری و در مرکز اختلالات بهارلو صورت می‌پذیرد، گفت: پذیرش داوطلبان از تابستان امسال آغاز می‌شود.به گفته صادق نیت، پلی سومنوگرافی استاندارد، تست سنجش میزان خواب آلودگی طی روز و تست سنجش میزان هوشیاری از جمله تست‌هایی هستند كه برای تشخیص و درمان اختلالات خواب بر روی بیمار انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینكه آپنه یا وقفه تنفسی حین خواب از جمله خطرناك‌ترین اختلالات خواب است و مهمترین علامت آن همان خروپف شبانه است، گفت: این عارضه در كلینیك‌های خواب قابل درمان است. وقفه تنفسی می‌تواند موجب سكته مغزی، سكته‌ قلبی و تصادفات مرگبار شود.دبیر انجمن پزشكی خواب ایران درمان برای این عارضه را وابسته به نتایج تست خواب و تعیین نوع و شدت عارضه دانست و گفت: در این بیماری تشخیص به موقع و درمان صحیح حائز اهمیت است.وی ضمن تاكید بر این كه مطابق مطالعات صورت پذیرفته حدود 85 درصد مردم دنیا به این علت كه آپنه را نمی‌شناسند، سراغ درمان آن نمی‌روند و یا بسیار دیر مراجعه می‌کنند، عنوان كرد: در بسیاری از مواقع مردم خروپف را یك نشانه برای خواب عمیق می‌دانند و آن را جدی نمی‌گیرند در صورتی كه می‌تواند علامت مهمی از یک اختلال خطرناک خواب باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha