رئیس آزمایشگاه مكمل و فرآورده های طبیعی و گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: معیار تشخیص سلامت فرآورده های طبیعی، رویت شماره مجوز و شماره ثبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.

سلامت نیوز : سهیلا حق گو در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام مكمل و فرآورده های گیاهی كه از وزارت بهداشت مجوز گرفته اند دارای برچسب های فارسی و شماره ثبت هستند.

وی اضافه كرد: از طریق این شماره ها و با ورود به سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی می توان همه محصولات دارای مجوز را پیگیری كرد.حق گو با بیان اینكه همه برچسب های مربوط به وزارت بهداشت، دارای برچسب فارسی نویس است، گفت: بر روی این برچسب ها كه از سوی وزارت بهداشت صادر شده است، نام محصول، مشخصات، فرمالسیون، نوع بسته بندی، موارد مصرف، موارد منع مصرف، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام كارخانه و كشور تولید كننده درج شده است.

رئیس آزمایشگاه مكمل و فرآورده های طبیعی و گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: در تمام این برچسب ها باید سری ساخت و شماره آی آر سی كه شماره مجوز و ثبت وزارت بهداشت است، حتما درج شده باشد.حق گو اضافه كرد: با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و درج شماره ثبت كالا به راحتی می توان به تقلبی بودن محصول پی برد حتی اگر شماره ثبت را نیز به صورت تقلبی بر روی محصولات چسبانده باشند.

وی توصیه كرد مكمل های طبیعی و دارویی برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری نیست و باید با نظر پزشك و متخصص تغذیه مصرف شود.حق گو تاكید كرد از سوی دیگر افراد باید محصولات طبیعی و گیاهی و همچنین مكمل ها را از مراكز مجاز و داروخانه ها خریداری كنند و ضمن خرید از این مراكز به درج برچسب و مجوز وزارت بهداشت بر روی این محصولات دقت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha