همكاری والدین در اجرای صحیح طرح واكسیناسیون نوآموزان بدو تولد به دبستان بسیار مهم است.

سلامت نیوز : دكتر محمد اسماعیل مطلق مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی،‌ اظهار داشت: سالانه حدود یك میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سراسر كشور سنجش می‌شوند.

دكتر مطلق اجرای طرح واكسیناسیون را جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سنین بزرگسالی ضروری عنوان كرد و افزود: در مرحله مقدماتی، سوابق واكسیناسیون نوآموزان نیز بررسی می‌شود و در صورت ناقص بودن، مجدد تكرار می‌شود كه واكسن اوریون، سرخك، سرخجه و سه گانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با تأكید بر این كه واكسیناسیون بدو ورود به مدرسه به اندازه واكسیناسیون سال‌های قبل مهم است، خاطرنشان كرد:‌ اگر این فرآیند به فراموشی سپرده شود ممكن است در آینده مشكلاتی را برای فرد و جامعه ایجاد كند.

دكتر مطلق ادامه داد: واكسیناسیون كودكان علیه بیماری‌های واگیر مانند سرخك، سرخجه، دیفتری، كزاز، سیاه سرفه، هپاتیت، سل، فلج اطفال و اوریون از سیاست‌های وزارت بهداشت برای بهبود سلامتی عمومی و كاهش مرگ و میر كودكان و مادران است و در این راستا وزارت بهداشت كودكان در بدو ورود به مدرسه را از نظر جسمی، روحی، روانی، هوش و استعدادهای آموزشی مورد بررسی و معاینه قرار می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha