نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، از نبود موسسه تحقیقات و مطالعات نظام سلامت انتقاد کرد و تاسیس این مرکز را در جهت بهبود وضعیت بهداشت و درمان کشور ضروری خواند.

دکتر مسعود مسلمی فرد به مهر گفت: هر وقت از نظام سلامت و سرانه بهداشت و درمان صحبت می کنیم، نظرات شخصی مطرح می شود، در صورتی که پرداختن به مقوله سلامت باید بر اساس تحقیق و برنامه ریزی باشد.

وی، خلاء موسسه ای تحقیقاتی با هدف بررسی نظام سلامت در کشور را، محسوس خواند و افزود: معضلات و مشکلات نظام سلامت باید بر اساس تحقیق و تهیه یک برنامه 20 ساله برای نظام سلامت کشور تدوین شود و هر مسئول که در راس مدیریت حوزه بهداشت و درمان قرار گرفت، همان برنامه را پیش ببرد.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، به وجود چنین موسسات و مراکزی در اغلب کشورها اشاره کرد و گفت: کشورهایی که این سازمان و موسسه را دارند، از وضعیت سلامت مطلوبی برخوردارند.

مسلمی فرد با عنوان این مطلب که با ایجاد چالش نمی توان به موفقیت در بهبود نظام سلامت امیدوار بود، تصریح کرد: در صورتی که این روند تداوم داشته باشد، وضع بهداشت و درمان روز به روز بدتر خواهد شد.

وی، تامین امنیت در نظام سلامت را حق مردم دانست و گفت: بدون ایجاد امنیت و آسایش در نظام سلامت، سایر نیازهای اساسی مردم نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha