مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر ابلاغ مصوبه دولت برای پوشش بیمه‌ای 202 قلم داروی گرانقیمت عنوان كرد: امسال تعدادی از این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما در آینده نزدیك شاهد اجرای كامل این مصوبه خواهیم بود.

مصوبه دولت برای پوشش بیمه‌ای 202 قلم داروی گران‌قیمت ابلاغ شد
سلامت نیوز :  دكتر محمد عبده زاده در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه داروهای بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی، بیماران مبتلا به ام اس، پیوند و برخی داروهای متفرقه از جمله داروهایی بودند كه در فهرست داروهای بیمه قرار گرفتند، اظهار كرد: این اقدام با همكاری وزارت بهداشت،‌ وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.

وی ادامه داد: اكنون اجرای این مصوبه با همكاری سازمان‌های بیمه‌گر پیگیری و به زودی به اتمام می‌رسد.مدیر كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره داروهای بیماران پیوندی و هزینه‌های بالایی كه بر بیمار تحمیل می‌كنند، گفت: به برخی داروها یارانه تعلق می‌گیرد. با این حال باز هم سهم بیمار قابل توجه است و اغلب از عهده پرداخت آن بر نمی‌آیند. اما اكنون با پوشش بیمه‌ای 90 درصدی، مشكلات این بیماران تا حدود زیادی برطرف می‌شود زیرا روند پرداخت یارانه برای این داروها ادامه پیدا می‌كند و 90 درصد سهم بیمار را هم سازمان‌های بیمه گر پرداخت خواهند كرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha