یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 48855

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر نحوه عملکرد نانوایی ها گفت: در سال های گذشته استفاده از جوش شیرین به جای خمیر مایه در نانوایی ها به یک امر عادی تبدیل شده که وزارت بهداشت بیشتر باید به این موضوع رسیدگی کند.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر نحوه عملکرد نانوایی ها گفت: در سال های گذشته استفاده از جوش شیرین به جای خمیر مایه در نانوایی ها به یک امر عادی تبدیل شده که وزارت بهداشت بیشتر باید به این موضوع رسیدگی کند.

 اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با خانه ملت بر ضرورت نظارت های بیشتر وزارت بهداشت و به خصوص سازمان غذا و دارو تأکید کرد و افزود: مهمترین هدف از تشکیل سازمان غذا و دارو در بدنه وزارت بهداشت؛ رسیدگی به وضعیت صنوف غذایی و دارویی است که به نظر من این سازمان تا کنون وظایف خود را به خوبی انجام نداده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به آثار سوء استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها اشاره کرد و اظهارداشت: استفاده از جوش شیرین در نان به جای خمیر مایه موجب سوء هاضمه و نیز مختل شدن سیستم گوارشی در افراد می شود، زیرا طبیعت نان را تحت تأثیر قرار داده و ارزش غذایی برای مصرف کننده ندارد.

رنجبرزاده در ادامه مهمترین دلیل استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها به جای خمیر مایه را سرعت در پخت نان دانست و اظهارداشت: توجیه نانوایی ها برای استفاده از جوش شیرین در روند پخت نان، سرعت در ورز آمدن خمیر است که این موضوع توجیه قابل قبولی نیست و دولت باید به آن رسیدگی و نظارت کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه واحدهای صنفی غذایی که از افزودنی هایی استفاده کنند که موجب سوء هاضمه و اخلال در سیستم گوارشی شود، باید عوارض پرداخت کرده و به مصرف کننده غرامت بدهد که تا کنون این موضوع از سوی متخلفین رعایت نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha