پژوهشگران مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی مشهد برای نخستین بار در كشور موفق به ساخت چسب بافتی با نام 'اتولوگوس' برای استفاده در عمل جراحی ناخنك چشم شدند.

سلامت نیوز :  دانشگاه علوم پزشكی مشهد 'چسب اتولوگوس' تاكنون از خارج كشور با صرف هزینه های بالا تامین می شد اما با دستیابی دانشمندان جوان این دانشگاه به فناوری ساخت و استفاده از آن در عملهای جراحی، تولید این چسب در كشورمان بومی سازی شد.'ناخنك چشم' یكی از بیماریهای شایع چشمی به شمار می رود و در مواردی كه بیمار با عوارضی همچون تاری دید و یا مشكلات زیبایی مواجه شود نیاز به عمل جراحی پیدا می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ تاكنون روشهای مختلفی برای درمان ناخنك چشم در جهان مورد استفاده قرار گرفته است كه جدیدترین و موثرترین روش آن استفاده از 'چسب بافتی' است. این چسب از خون بیمار تهیه می شود و بدون نیاز به بخیه از بین می رود.گزارش دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به اینكه تاكنون پنج بیمار مبتلا به ناخك چشم به این روش جراحی شدند می افزاید: استفاده از چسب بافتی در عمل جراحی ناخنك باعث كاهش مدت زمان جراحی، كاهش درد و افزایش موفقیت جراحی می شود. تاكنون برای تهیه هر چسب بافتی از خارج كشور مبلغ هشت میلیون ریال هزینه می شد.ابداع چسب بافتی با همكاری دكتر 'علی اكبر صابر مقدم' رییس مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی مشهد، 'داریوش حمیدی' عضو گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد و دكتر 'سیامك زارعی' جراح و عضو مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی مشهد صورت گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha