سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واکنش به اظهارات مسئولین دولتی مبنی بر کاهش قیمت شیر و محصولات لبنی در بازار گفت: قیمت شیر و محصولات لبنی در بازار کاهش نیافته وقیمت شیر همچنان با نرخ قبلی توزیع می شود.

یونس اسدی در گفت و گو با خانه ملت  افزود: در هفته های گذشته دولت متعهد شده بود تا برای کاهش قیمت شیر و محصولات لبنی، علوفه مورد نیاز دامداران را تهیه کند تا آنان با انگیزه بیشتری نسبت به تولید اقدام کنند، در صورتیکه در حال حاضر چنین نیست و دولت به وعده های خود برای تأمین علوفه دامداران عمل نکرده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بنابراین نباید انتظار کاهش قیمت شیر و محصولات لبنی را که از سوی مسئولین اجرایی کشور به مردم وعده  داده می شود را داشت، زیرا مهمترین عامل در ثبات قیمت محصولات لبنی، تأمین خوراک دام با قیمت مناسب است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهارداشت: در حال حاضر دامداران و تولیدکنندگان شیر خام با مشکل کمبود علوفه و خوراک دام مواجه اند که دولت در این زمینه باید به تعهدات خود عمل کرده تا در آینده شاهد کاهش قیمت شیر در بازار باشیم، در غیر این صورت این وعده ها عملی نیست.

اسدی با بیان اینکه دخالت دولت در قیمت‌گذاری محصولی مانند شیر خام نتایج خوبی ندارد، گفت: متاسفانه قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه افزایش یافته و یک انتظار عمومی از افزایش قیمت‌ها را در نزد تولیدکنندگان به‌ وجود آورده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: زمانی که قیمت گذاری محصولی مانند شیر خام دستوری باشد، اگر دامدار دچار ضرر و زیان شود تولید خود را کاهش می دهد که این موضوع نتیجه ای جز وابستگی به واردات ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha