یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 48883

همه زن و شوهرها ممكن است با هم دچار مشكل شوند اما اگر توصیه‌ها را جدی بگیرید كمتر از همه زوج‌ها دچار مشكل می‌شوید

برای دوام زندگیتان هم که شده بخوانید!
سلامت نیوز : یك زندگی بی‌عیب و نقص،‌ بدون بحث و دلخوری فقط متعلق به قصه‌هاست؛ قصه شاهزاده و گدایی كه با هزار و یك تفاوت در یك نگاه عاشق هم می‌شوند و تا پایان عمرشان هم عاشق می‌مانند اما در دنیای واقعی، عاشق‌شدن سخت‌تر و ضربه‌پذیرتر از این حرف‌هاست،به همین دلیل است كه عاشق‌هایی كه از كودكی در اطراف‌تان دیده‌اید، امروز ناامید و دلسرد شده‌اند اما نترسید! شما می‌توانید راهی كه آن‌ها رفته‌اند را انتخاب نكنید و تا ابد همین‌قدر عاشق بمانید. اگر باور ندارید، این 8راه را امتحان كنید؛ راه‌هایی كه شاید ساده و كوچك باشند اما نادیده‌گرفتن‌شان می‌تواند عاقبت شما را شبیه همین آدم‌های پر از مشكل و خسته كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ همه زن و شوهرها ممكن است با هم دچار مشكل شوند اما اگر توصیه‌ها را جدی بگیرید كمتر از همه زوج‌ها دچار مشكل می‌شوید.

دعواها را علنی نكنید

با همسرتان دعوا كرده‌اید؟ احساس می‌كنید سخت‌ترین روز زندگی شماست و دل‌تان می‌خواهد این همه دل‌تنگی را فریاد بزنید؟ دست نگه‌دارید! قبل از این‌كه گوشی تلفن را بردارید و ماجرا را با دوست صمیمی‌تان درمیان بگذارید یا این‌كه در وبلاگ‌تان یا شبكه‌های اجتماعی مجاز درددل كنید، 10دقیقه به خودتان و این زندگی فرصت بدهید. همیشه دقایق اول فاجعه بدترین لحظه‌ها هستند، پس به جای نشان دادن واكنش‌های اغراق شده یا به اشتراك‌گذاشتن غم‌های‌تان با دیگران، یك قلم و كاغذ در دست‌تان بگیرید و احساس‌تان را بنویسید. نیازی نیست كه كاغذ را نگه‌دارید بعدا آن‌ را كاملا از بین ببرید تا این احساسات دیگر به شما یادآوری نشوند.


فرشته‌نجات نباشید

بسیاری از ما تشنه محبت دیگران هستیم. به همین دلیل، بی‌وقفه به آن‌ها محبت كرده و رابطه را پر از فداكاری می‌كنیم تا آن‌ها هم گاهی از سر دین، حس‌شان را با ما در میان بگذارند و به ما هم توجه كنند. اگر پیش از این خواسته یا ناخواسته چنین رفتاری داشته‌اید، بهتر است در آن تجدیدنظر كنید. سعی كنید یك رابطه متعادل را برقرار كنید. بی‌وقفه محبت‌كردن و بیشتر از طرف مقابل خود را قربانی‌كردن هیچ نتیجه‌ای جز خستگی و دلسردی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید تا ابد خوشبخت بمانید، خود را نادیده نگیرید و همان‌قدر كه از این رابطه انرژی می‌گیرید در آن انرژی خرج كنید. قرار نیست شما فرشته نجات همسرتان باشید،‌ بلكه قرار است برایش یك دوست و همراه باشید. پس همه بار رابطه را یك‌تنه به دوش نكشید.

 
از هركسی مشاوره نگیرید

هیچ‌وقت برای درست كردن ارتباط‌تان و حل كردن مشكلات 2نفره‌تان از خانواده‌‌تان كمك نگیرید. خانواده شما و همسرتان نمی‌توانند مشاوران خوبی برای شما باشند، زیرا هر كدام به دلیل علاقه‌ای كه به شما دارند، ممكن است گرفتار قضاوت‌های نادرست شوند. از طرف دیگر اگر نمی‌خواهید برای مشورت گرفتن از یك روان‌شناس یا مشاور كمك بگیرید، تنها باید سراغ زوج‌هایی بروید كه واقعا زندگی موفقی دارند و سبك زندگی‌شان هم بیشتر از هركسی شبیه شماست. البته مشكل تنها در ناتوانی این افراد برای كمك كردن به شما نیست، معمولا وقتی زندگی شما پرشده از مشكلات و با ناامیدی با دیگران مشورت می‌كنید،‌ تنها چیزی كه به زبان می‌آورید جملات منفی، مشكلات و ایراد‌های طرف مقابل‌تان است. یك روان‌شناس و مشاور به دلیل تخصص و تجربه‌اش می‌داند كه این مشكلات تنها بخشی از زندگی شماست و به خاطر شرایطی كه دارید نمی‌توانید آن بخش بزرگ‌تر یعنی خوشبختی‌های‌تان را بیان كنید اما یك دوست یا یكی از اعضای خانواده، به اشتباه گمان خواهد كرد كه تمام زندگی شما خلاصه شده در این مشكلات و هیچ نقطه روبه‌امیدی در زندگی شما وجود ندارد.


روی غم‌های‌تان بخوابید

این ادعای ما نیست؛ بلكه محققان دانشگاه كالیفرنیا می‌گویند مغز ما می‌تواند در زمانی‌كه خوابیم مشكلات‌مان را حل كند و آرامش را به ما برگرداند. آن‌ها می‌گویند به جای نشان دادن واكنش‌های عجیب‌وغریب در زمان ناراحتی، به مغز‌تان استراحت دهید و چند دقیقه بخوابید. قبل از تصمیم گرفتن و حكم صادر كردن، كمی به مغزتان فرصت دهید. چند دقیقه خوابیدن یا پیاده‌روی بهترین كاری است كه در این زمان می‌توانید انجام دهید و البته بی‌ضررترین انتخاب برای رابطه شماست. اگر از نامزد‌تان ناراحت هستید، به جای فرستادن یك پیامك و تا صبح جنگیدن به تختخواب‌تان بروید و صحبت كردن را برای فردا بگذارید و اگر همسرتان شما را آزرده،‌ به‌جای بزرگ‌تر كردن این مشكل كتانی‌های‌تان را بپوشید و چند دقیقه‌ای پیاده‌روی كنید.


می‌توانید

شما هم مثل هر فرد دیگر ممكن است هزار و یك ایراد داشته باشید، پس گمان نكنید كه تمام این مشكلات به‌خاطر اشتباهات همسرتان به وجود آمده و اخلاق عجیب‌وغریب اوست كه همیشه آزار‌تان می‌دهد. اگر چنین تصوراتی داشته باشید، میان شما و آدم‌های دیگر هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت؛ درحالی‌كه شما به عنوان همسر او باید به شكل قابل‌توجهی توانایی بخشیدن او را داشته باشید و از كنارشان عبور كنید. اگر موضوعی واقعا آزارتان می‌دهد، به‌جای همیشه سركوفت زدن سعی كنید بدون جانب‌گیری و به مرور آن ‌را تغییر دهید. یادتان نرود كه عادت‌های 10ساله، یك‌شبه تغییر نمی‌كنند و اگر می‌خواهید یك همسر ایده‌آل و یك رابطه ایده‌آل داشته باشید، به او و عادت‌هایش فرصت دهید و تا زمان تغییركردن، كمك و همراهی را فراموش نكنید. از طرف دیگر، نباید ایراد‌های او را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر زیاده از حد دقیق شوید حتی شیوه لقمه جویدن او در وقت ناهار برای‌تان به یك كابوس بزرگ تبدیل خواهد شد.


از این ویژگی واگیردار فرار كنید

بدخلقی واگیر‌دار است. اگر به این موضوع اعتقاد ندارید،‌ نگاهی به تجربه‌های قبلی‌تان بیندازید. كاركردن با یك همكار ایراد‌گیر، چقدر شما را نسبت به محیط كارتان بدبین كرده ‌است؟ یا وقتی با زوج‌های همیشه بداخلاق و ایراد‌گیر در ارتباط بوده‌اید، چقدر نسبت به زندگی خودتان بدبین و سرد شده‌اید؟ چنین تغییراتی خیلی آرام در رابطه شما اتفاق می‌افتند و گاهی بدون این‌كه بدانید در زندگی مشترك‌تان تاثیر می‌گذارند. اگر یك رابطه آرام می‌خواهید، دوستان خانوادگی‌تان را از میان آدم‌های آرام، موفق و خوشبختی انتخاب كنید كه به جای دلسردكردن‌تان بیشتر به شما امید و انگیزه می‌دهند. این فقط یك نصیحت ساده نیست، محققان هم ثابت كرده‌اند كسانی كه با زوج‌هایی كه در معرض جدایی هستند یا طلاق گرفته‌اند ارتباط نزدیكی دارند، بیشتر از دیگران به جدایی فكر می‌كنند.


تجربه‌های 2‌نفره داشته باشید

خوشبختی بعد از ازدواج یعنی تجربه لحظه‌هایی كه در آن‌ها احساس می‌كنید همه تنهایی‌تان از شما گرفته شده و برای انجام هركاری یك راه مشترك دارید. نیازی نیست كار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. اگر دانشجو هستید و درس می‌خوانید، در یك زمان كتاب‌های‌تان را بردارید و سراغ درس خواندن بروید؛ اگر به فكر سلامت و تناسب‌اندام هستید، شب‌ها یك ساعت در كنار یكدیگر پیاده‌روی كنید و اگر می‌خواهید غذا درست كنید تا جایی كه می‌توانید از هم كمك بگیرید.


هر 2 نفر می‌توانید كدبانو باشید
شما كار خانه را دوست ندارید؟ خب! چه كسی دوست دارد؟ احتمالا نه شما و نه همسرتان از انجام كارهایی مثل ظرف‌ شستن، جارو‌كردن و گرد‌گیری لذت نمی‌برید اما به هرحال این كار‌ها باید هر روز انجام شوند و تمامی هم ندارند. حالا یا شما 2 نفر با هم كنار می‌آیید و در كنار هم این كارها را تمام می‌كنید یا با تقسیم وظایف هر كدام‌تان گوشه‌ای از كار را می‌گیرید، ولی اگر نمی‌توانید به شكل مسالمت‌آمیز به خانه برسید و این كار‌های روزانه نتیجه‌ای به غیر از دعواهای هر روزه را برای‌تان ندارند، باید به دنبال یك راه دیگری باشید. راه سوم كمك گرفتن از كسی است كه شغلش تمیز كردن خانه شماست. اگر تنها مشكل شما تنفر از كار خانه است و توانایی پرداخت دستمزد چنین فردی را دارید، هر هفته یا هر 2 هفته یك‌بار برای انجام كار‌های كلی خانه از او كمك بگیرید و برای باقی كارهای كوچك روزانه خودتان را به زحمت بیندازید. شما می‌توانید این مشكل را به هر شكلی حل كنید اما دعوا و قهر به خاطر گردوغبار‌های خانه نه منطقی است و نه كمكی به تمیز شدن خانه شما می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha