رییس مركز تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تاسیس قهوه‌ خانه‌های ویژه بانوان ناشی از ضعف اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات در یكی دو سال اخیر است این در حالیست كه براساس ماده پنج این قانون مصرف هرگونه دخانیات در اماكن عمومی ممنوع است.

تاسیس قهوه‌خانه‌های بانوان ناشی از ضعف اجرای قانون مبارزه با دخانیات است
سلامت نیوز : دكتر غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: عرضه قلیان قهوه‌خانه‌ها چه ویژه مردان و چه زنان برخلاف قانون است.

وی با بیان اینكه با تاسیس قهوه‌خانه‌های ویژه بانوان عرضه قلیان افزایش می‌یابد، تاكید كرد: در صورت تحقق این امر در آینده نزدیك بیماری‌های مرتبط با مصرف قلیان در زنان افزایش می‌یابد و بر سلامت دستگاه تولیدمثل دختران تاثیر منفی می‌گذارد و علاوه بر آن مخاطراتی را برای مادر و جنین در دوران بارداری و پس از آن به همراه دارد.رییس مركز تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: هر نوبت مصرف قلیان معادل با استعمال 100 نخ سیگار است و پس از استفاده از این ماده دخانی دود زیادی در راه‌های تنفسی زن باقی می‌ماند. او در خانه این مواد مضر را به فرزندانش منتقل می‌كند.حیدری در پایان اظهار كرد: مصرف قلیان چه برای سلامت مردان و چه زنان زیانبار است و در حال حاضر نیز كه قهوه‌خانه ویژه بانوان تاسیس نشده است، قلیان به آنان عرضه می‌شود و زنان این ماده دخانی را مصرف می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha