مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تاكید بر لزوم انجام صحیح و منظم واكسیناسیون در كودكان تا سن 6 سالگی به والدین توصیه كرد كه تا قبل از مهر ماه نسبت به كامل شدن واكسیناسیون نوآموزان بدو ورود به مدرسه‌شان اقدام كنند.

سلامت نیوز : دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاكید بر لزوم اجرای صحیح واكسیناسیون در كودكی به منظور پیشگیری از بیماری‌ها در بزرگسالی، گفت: در حال حاضر پوشش واكسیناسیون كشور تا سن شش سالگی بیش از 95 درصد است اما هنگام مراجعه نوآموزان بدو ورود به مدرسه برای انجام معاینات، مشاهده می‌شود كه واكسن‌های یادآوری در 4 سالگی یا 6 سالگی را تزریق نكرده‌اند.

وی با تاكید بر اهمیت انجام كامل واكسیناسیون تا سن شش سالگی، گفت: سالانه سلامت حدود یك میلیون نوآموز بدو ورود به مدرسه در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی در سراسر كشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت واكسیناسیون به وزارت آموزش و پرورش و تمام مدارس تاكید كرده‌ایم كه قبل از ثبت نام حتما كارت واكسیناسیون نوآموز مربوطه را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت كامل نبودن واكسیناسیون، والدین نسبت به كامل كردن واكسیناسیون فرزندشان اقدام كنند.

مطلق ادامه داد: بررسی انجام شده در كشور نشان می‌دهد كه در برخی از شهرها بویژه حاشیه شهرها، برخی از والدین نسبت به واكسیناسیون 6 سالگی سهل انگاری كرده‌اند و آمار پوشش بیش از 95 درصدی واكسیناسیون در این شهرها به حدود 86 درصد كاهش یافته است. بر این اساس تاكید شده كه ثبت نام نوآموزان انجام نشود مگر آن كه واكسیناسیون آنها تا سن 6 سالگی به طور كامل انجام شده باشد.مدیركل مركز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاكید كرد: والدینی كه واكسیناسیون نوآموزان بدو ورود به مدرسه‌شان كامل نیست تا قبل از مهر ماه باید برای كامل شدن واكسیناسیون اقدام كنند. در مجموع والدین باید توجه كنند كه واكسیناسیون فرزندانشان تا 6 سالگی به طور كامل انجام شود تا از بروز بیماری‌ها در بزرگسالی جلوگیری شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha