یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 48937

یک فوق تخصص قرنیه گفت: ۲۵ تا ۴۰ درصد جوامع دچار عیوب انکساری هستند که معمولا برای درمان عینک یا لنز طبی تجویز می‌شود.

سلامت نیوز : دکتر حمید رضا جهادی حسینی در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه جراحی‌های عیوب انکساری، شایع‌ترین اعمال پس از آب مروارید هستند گفت: عمل جراحی لیزیک از جمله این اعمال محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اعمال جراحی بسیار رایج هستند هر ساله شاهد پیشرفتهای بسیاری در حوزه درمانی و تکنولوژیک هستیم که ضرورت دارد از طریق برگزاری سمینارهای علمی به اطلاع متخصصین مرتبط رسانده شود. دبیر علمی این سمینار، سطح علمی کشور را در این زمینه خوب دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر از نظر بهره گیری از روشهای جراحی و درمانی در حیطه اعمال جراحی رفراکتیو (عیوب انکساری) هم پای کشورهای پیشرفته در حرکت بوده و از آخرین دستگاه‌ها و جدید‌ترین تکنولوژی دنیا برخوردار بوده و هیچ فاصه‌ای با کشورهای دیگر نداریم. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: ۲۵ تا ۴۰ درصد جوامع دچار عیوب انکساری هستند که معمولا برای درمان عینک یا لنز طبی تجویز می‌شود ولی بسیاری از افراد به دلیل محدودیت‌های شغلی و یا موارد مانند زیبایی تمایلی به استفاده از عینک نداشته و به استفاده از روشهای جراحی روی می‌آورند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه این عیوب از سنین دبستان شروع و تا سنین بالا درگیری ایجاد می‌کنند یادآور شد: اعمال جراحی این حوزه معمولا در سنین کودکان و نوجوانان توصیه نشده و بهتر است از عینک استفاده شود ولی پس از ۱۸ سالگی افرادی که دچار عیوب انکساری باشند پس از انجام معاینات کامل و تصویر برداری‌های پیشرفته از قرنیه در صورت عدم مشاهده مشکل می‌توانند از اعمال جراحی استفاده نمایند. دکتر جهادی حسینی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر این اعمال جزو اعمال زیبایی محسوب می‌شوند به طور کامل بیمه نیستند و درصدی از هزینه‌های این نوع اعمال جراحی توسط برخی از بیمه‌های درمانی پرداخت می‌شود. وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از بیمه‌های تکمیلی جراحی لیزیک را برای شماره‌های عینک بالا‌تر از سه تحت پوشش قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که بیمه‌ها بدون توجه به شماره عینک افراد خدمات بیمه‌ای را به بیماران ارائه نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha