عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام این که تاکنون هیچ راه‌حلی برای درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور پیدا نشده است٬ گفت: متأسفانه به‌علت نبود کنترل٬ واردات غیرکارشناسی و غیرمجاز دام همیشه امکان شیوع بیماری در کشور و به‌ویژه استان خراسان وجود دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام این که تاکنون هیچ راه‌حلی برای درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور پیدا نشده است٬ گفت: متأسفانه به‌علت نبود کنترل٬ واردات غیرکارشناسی و غیرمجاز دام همیشه امکان شیوع بیماری در کشور و به‌ویژه استان خراسان وجود دارد.

سیدامیر‌حسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به فوت دو نفر از مردم استان خراسان‌رضوی به‌علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو٬ افزود: متأسفانه تاکنون هیچ راه‌حلی برای درمان این بیماری پیدا نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی٬ درباره علائم بیماری تب کریمه کنگو٬ توضیح داد: این بیماری در ابتدا ممکن است با یک بیماری سرماخوردگی ساده اشتباه گرفته ‌شود که تب، سردرد، تهوع و استفراغ، درد بدن و علائم گوارشی از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.

وی با اشاره به راه‌های انتقال و شیوع بیماری تب کریمه کنگو٬ گفت: این بیماری از طریق گزش کنه٬ تماس مستقیم با خون و ترشحات یا بافت‌های آلوده دام و یا تماس با ترشحات افراد بیمار شیوع پیدا می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان این که تمام طیف‌های جامعه در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دارند٬ هشدار داد: دامداران، دامپزشکان، کارمندان کشتارگاه و کارکنان بهداشتی درمانی ( پزشک ، پرستار ، بهیار) در گروه مبتلایان پرخطر قرار دارند٬ از این‌رو این افراد باید ملاحظات و مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با انتقاد از نبود نظارت در رابطه با کنترل بیماری واگیردار به‌ویژه تب کریمه کنگو٬ تصریح کرد: هم‌اکنون استانداردهای نظارتی نیازمند باز تعریف است٬ از این‌رو مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید برای اجرایی کردن این برنامه‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به مرز طولانی استان خراسان با کشور افغانستان و ورود بیماری واگیردار از این کشور٬ افزود: متأسفانه به‌علت نبود کنترل٬ واردات غیرکارشناسی و غیرمجاز دام همیشه امکان شیوع بیماری در کشور و به‌ویژه استان خراسان وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ به مردم توصیه کرد که از خرید گوشت‌های بازرسی نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha