رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت درپی اعلام برخی اخبار مبنی بر راه‌اندازی قهوه‌خانه ویژه زنان در كشور، گفت: با راه‌اندازی قهوه‌خانه‌های ویژه زنان به شدت مخالفیم.

مخالفت شدید وزارت بهداشت با راه‌اندازی قهوه‌خانه‌های زنان
سلامت نیوز : دكتر كاظم ندافی، در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه در جریان اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی قهوه‌خانه‌های ویژه بانوان نیستم، گفت: وزارت بهداشت با اساس قهوه‌خانه‌هایی كه قلیان عرضه می‌كنند مخالف است. در بحث این كه قهوه‌خانه‌ها اختصاصا برای بانوان ایجاد شود به صورت مضاعف مخالفیم؛ چرا كه كلید سلامت نسل آینده در دست زنان است.

وی ادامه داد: با انجام چنین اقداماتی علاوه بر سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت كشور، سلامت نسل آینده نیز دچار مشكل می‌شود و با انواع و اقسام بیماری‌ها مواجه خواهیم شد. بنابراین ضمن این كه به شدت با راه‌اندازی قهوه‌خانه‌‌های ویژه زنان مخالفیم، اگر این طرح در كمیسیونی و یا مراجع قانونی مطرح شود مخالفت خود را با ذكر دلایل علمی و منطقی اعلام خواهیم كرد.دكتر ندافی افزود: به نظر نمی‌رسد سایر مراجع قانونی نیز مجوز توسعه قهوه‌خانه‌ها بویژه برای زنان را ارایه دهند؛ چرا كه اثرات مضر بهداشتی این موضوع بسیار زیاد است.رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات انجام شده در دنیا درباره مضرات استعمال مواد دخانی، گفت: این مطالعات نشان می‌دهد كه به ازای هر پاكت سیگار باید حدود 10 دلار در نظام سلامت كشورها سرمایه‌گذاری و صرف عوارض این مبحث شود. این درحالیست كه نیم ساعت استفاده از قلیان معادل استعمال چندین پاكت سیگار است و مضرات و آسیب‌های یك وعده قلیان چندین برابر استعمال یك پاكت سیگار است. بنابراین علاوه بر ضرر و زیان مادی، استعمال قلیان با سلامت مردم نیز در تضاد است.اخیرا عباس علائی، رییس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران از پیگیری‌های انجام شده در جهت راه‌اندازی قهوه‌خانه‌ ویژه بانوان خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha