رییس جمعیت هلال احمر گفت: یک محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران شامل دو دستگاه آمبولانس و دارو به سوریه ارسال می‌شود.

سلامت نیوز :ابوالحسن فقیه در دیدار با وزیر بهداشت سوریه با اشاره به همکاری‌های خوب و رو به رشد هلال احمر ایران با سوریه گفت: کارهای مشترک خوبی انجام شد که می‌توان به ایجاد مرکز توانبخشی در شهر دمشق اشاره کرد که تمام وسایل و تجهیزات این مرکز و همچنین مواداولیه و آموزش نیروی انسانی آن برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با محکوم‌کردن حملات تروریستی صورت گرفته در کشور سوریه خاطر نشان کرد: در این حملات نیروهای امدادی زیادی جان خود را از دست دادند که این مسئله ما را به شدت متاثر کرد و مراتب تاثر خود را به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حملات از دست داده‌اند، اعلام می‌دارم.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با اشاره به ارسال پنج محموله کمک‌رسانی شامل پتو،‏ چادر،‏‏ دست و پای مصنوعی و… به کشور سوریه تصریح کرد: به زودی یک محموله کمک‌های بشر دوستانه جمعیت هلال‌احمر ایران شامل دو دستگاه آمبولانس و مقداری دارو به سوریه ارسال خواهد شد.

روابط بشر دوستانه باید همچون روابط سیاسی دو کشور گسترش یابد

در ادامه این دیداروائل الحلقی، وزیر بهداشت سوریه با ابراز خرسندی از روابط دوستانه و محکم کشورش با ایران تصریح کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) رهبر وقت ما بر ایجاد روابط مستمر و استوار با ایران تاکید داشت. در حال حاضر نیز دولت جمهوری اسلامی ایران گام‌های خوبی را در ادامه ایجاد روابط دوستانه با سوریه برداشته است و همچنین رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روابط این دوکشور را مستحکم‌تر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سوریه خواستار گسترش روابط با ایران در زمینه اقدامات بشردوستانه،‏ بهداشتی و درمانی است ابراز امیدواری كرد که سطح این روابط مانند روابط سیاسی ایران و سوریه هر روز بیشتر و توسعه یافته‌تر شود.وزیر بهداشت سوریه با اشاره به هجمه رسانه‌ای علیه سوریه گفت: متاسفانه رسانه‌ها تلاش می‌کنند که اخبار را وارونه جلوه دهند. از سوی دیگر تمام نهادها و سازمان‌های سوریه گرفتار حملات تروریستی شده‌اند که کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس از آن حمایت می‌کنند.

وائل الحلقی با تاکید بر کشته‌شدن بسیاری از پزشکان، پرستاران و امدادگران در حملات تروریستی سوریه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۴ آمبولانس به آتش کشیده شده است و ۲۳ بیمارستان یا منهدم شده یا برخی از تجهیزات آنها به سرقت رفته است. همچنین ۸۲ مرکز پزشکی که کار واکسیناسیون و ارائه خدمات درمانی را عهده دارند در اثر حملات تروریستی غیرقابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه محاصره اقتصادی علیه سوریه امکان خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی را از کشورهای اروپایی غیرممکن ساخته است افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ قیمت برخی تجهیزات در بازار آزاد و مشکل واحدهای پولی سوریه برای خرید و همچنین عدم‌امکان ارسال محموله و امدادرسانی به برخی از شهرهای مرزی و دور افتاده شرایط ویژه‌ای در سوریه حکم فرماست.وزیر بهداشت سوریه با قدردانی از کمک‌های ایران در این مدت و ارسال محموله‌های امدادی و بهداشتی خصوصا ارسال فیلترهای صافی دیالیز به سوریه تصریح کرد: امیدوارم در این زمینه بیشتر بتوانید کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha