دبیرعلمی چهارمین كنگره ملی سرطان‌های زنان ضمن هشدار نسبت به افزایش نرخ ابتلا به سرطان سرویكس (سرطان دهانه رحم) در میان زنان كشورهای در حال توسعه گفت: تزریق واكسن برای همه دختران 9 تا 26 سال ضروری است.

سلامت نیوز :دكتر فرح فرزانه در نشست خبری كه به مناسبت برگزاری چهارمین كنگره ملی سرطان زنان ترتیب داده شده بود با اشاره به شیوع ابتلای سرطان‌ دهانه رحم در میان زنان عنوان كرد: بیش از 100 نوع ویروس در ابتلا به این نوع از سرطان نقش دارند.

وی با تاكید بر این كه تزریق واكسن سرویكس تا 90 درصد اثر پیشگیری كننده دارد، گفت: دو نوع ویروس بیش از همه شناخته شده است كه ثابت شده در 80 درصد ابتلا به سرطان دهانه رحم موثر است. تزریق واكسن‌های دوگانه و چهارگانه به صورت خصوصی برای همه دختران 9 تا 26 سال لازم است. البته به این خاطر كه ویروس مربوطه می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگری در ناحیه تناسلی از جمله زگیل‌های تناسلی بشود تزریق این واكسن برای مردان نیز توصیه می‌شود.وی با بیان اینكه تاثیر واكسن به پیش از ازدواج و شروع روابط جنسی برمی‌گردد، عنوان كرد: یكی از ویژگی‌های سرطان دهانه رحم این است كه می‌توان از بروز آن پیشگیری كرد.امروزه انجام تست پاپ اسمیر كمك كرده تا نرخ ابتلا به سرطان‌ها در زنان 50 درصد كاهش پیدا كند. اگر پس از انجام غربالگری تزریق واكسن نیز رایگان و همگانی شود می‌توان انتظار داشت تا چند سال آینده سرطان سرویكس نیز ریشه‌كن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دبیرعلمی چهارمین كنگره سرطان زنان با بیان اینكه آمار دقیقی در خصوص ابتلا به این نوع از سرطان در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: براساس آخرین مطالعات انجام شده در خصوص سرطان‌ها، سرطان سرویكس سیزدهمین سرطان شایع در میان زنان است.فرزانه همچنین با اشاره به اینكه ابتلا به زگیل‌های تناسلی در میان افراد جامعه شیوع پیدا كرده است، عنوان كرد: متاسفانه این بیماری در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود و نشان دهنده ضرورت انجام غربالگری برای همه زنان است تا بتوان قبل از عود بیماری آن را درمان كرد.وی تاكید كرد: البته رشد این ویروس‌ها كند و مدت زمان ابتلا به سرطان سرویكس طولانی است.این فلوشیپ آنكولوژی زنان درباره ارتباط میان بارداری و ابتلا به این سرطان نیز توضیح داد: تزریق این واكسن را در حین بارداری توصیه نمی‌كنیم اما اگر واكسیناسیون انجام و سپس باروری صورت بپذیرد مشكلی بوجود نمی‌آید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha