سلامت نیوز: داود ملکوتی فرماندار شهرستان جهرم در جلسه شورای سلامت این شهرستان گفت: اهمیت حوزه سلامت باید برای مردم و مسئولین یک امر مهم و جدی تلقی شود زیرا بهداشت و درمان یکی از اصول مهم در جامعه به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، فرماندار جهرم ابراز داشت: همه افراد جامعه اعم از مسئولین و مردم در امر سلامت و پیشگیری از بیماری ها موثر هستند زیرا سلامتی افراد جامعه یک ضرورت مهم محسوب می شود.
ملکوتی با بررسی طرح پزشک خانواده ابراز داشت: با توجه به تاکیدات رهبری و ریاست جمهوری در خصوص این طرح باید همه مسئولین برای پیشبرد اهداف این طرح تلاش کنند تا عدالت در تمامی سطوح جامعه اجرا گردد.

رئیس شورای سلامت شهرستان جهرم تصریح کرد: در بحث کنترل بیماری ها و امر پیشگیری باید مسئولین کمک کنند تا جهرم در کنترل بیماری های واگیردار همانند تب کریمه و سالک پیش قدم باشد.

فرماندار جهرم در خاتمه از نیروی انتظامی و دامپزشکی در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو و قاچاق دام در سطح استان خواست در این خصوص حساسیت بیشتری به خرج دهند  تا این بیماری کنترل شود.

ملکوتی خاطرنشان کرد: در محور جهرم لار با توجه به  اینکه محور اصلی کشور شده است باید کنترل عبور دام به طور دقیق تر اعمال گردد.

دکتر سید محمدکاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز طی سخنانی ابراز داشت: حوزه سلامت یک بحث بین بخشی در سطح جامعه به حساب می آید به همین خاطر باید برنامه ریزی شود تا در بحث بیماری ها در کنار اطلاع رسانی همه دستگاه ها با همکاری و تعامل در کنترل بیماری های واگیردار همانند سالک و تب کریمه کنگو پیش قدم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باید از ورود دام آلوده جلوگیری شود و دامپزشکی نظارت بیشتری اعمال کند همچنین آموزش در سطح جامعه بیشتر گردد.
دکتر تدین با اشاره به طرح پزشک خانواده تصریح نمود: این طرح به زودی در سطح کشور وارد روند اجرایی خود می شود و تمامی افراد ساکن شهرها در طرح پزشک خانواده سهیم هستند البته در این بین تعامل و همکاری بیش از پیش مردم و مسئولین نیز لازم است.
وی افزود: در این طرح 70 درصد هزینه ها را بیمه ها می دهند 30 درصد مردم که به نوعی عدالت اجتماعی در بخش سلامت لحاظ می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده یک رویداد مهم در سطح جامعه است و باید تمامی جوانب این طرح با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری و وزیر بهداشت لحاظ گردد.
در ادامه دکتر سید محسن شرافت کارشناس امور بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص روند بیماری سالک در جهرم و پیشگیری و کنترل این بیماری و بیماری تب کریمه کنگو توضیحاتی ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha