دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 49027

به منظور کاهش کلسترول مصرف تخم مرغ را به هفته ای 3عدد کاهش دهید.

سلامت نیوز : کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت یزد اظهار داشت: افزایش کلسترول و چربی های خون، باعث افزایش خطر بیماری های قلبی در طی سال های اخیر شده است.

ناهید برخورداری ادامه داد: زمان افزایش کلسترول خون شامل تغییر شیوه های زندگی اعم از رژیم غذایی، فعالیت بدنی و نیز رفتارهای نادرست زندگی است. اما توجه به این نکته ضروری است که حل این مشکل به معنای حذف کامل چربی های غذایی نیست، زیرا کلسترول در تمامی سلول های بدن یافت می شود و برای ساخت سلول های سالم و برخی هورمون های حیاتی استفاده می شود.وی به منظور کاهش کلسترول توصیه کرد: افراد سعی کنند مصرف تخم مرغ را به هفته ای 3عدد کاهش دهند.این کارشناس تغذیه همچنین توصیه کرد:  مصرف میگو و امعاء و احشاء گوسفند مثل دل و جگر و قلوه، کله پاچه و مغز را محدود کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت  ؛ وی با تاکید بر مصرف نان های سبوس دارمثل سنگک خاطرنشان ساخت: از مصرف روغن های حیوانی و روغن های جامد پرهیز کنید.برخورداری عنوان داشت: روغن زیتون و کنجد و هسته انگور بهترین روغن ها برای مصرف هستند. از بین روغن ها ی مایع هم روغن کانولا وآفتابگردان روغن های خوبی برای مصرف هستند. البته این روغن ها هم بهتراست در کل روز بیشتر از 3 تا 4 قاشق مرباخوری به غذا اضافه نشود.وی متذکرشد: محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس که درحین فرآیند مقدار زیادی چربی های اشباع و افزودنی های ادویه ای به آن اضافه شده بهتر است حذف یا محدود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha