سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به شیوع دوباره بیماری‌های واگیردار در فصل تابستان٬ گفت: ضعف در کنترل می‌تواند یکی از علت‌های شیوع بیماری‌های واگیردار باشد٬ از این‌رو همه دستگاه‌های قضایی٬ امنیتی و نیروهای بهداشت و درمان باید برای جلوگیری از شیوع این‌گونه بیماری کمک کنند.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با تأکید بر شیوع دوباره بیماری‌های واگیردار در فصل تابستان٬ افزود : متأسفانه در این فصل شیوع بیماری واگیردار و بازپدید مانند وبا٬ جنون گاوی و تب کریمه کنگو افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به فوت دو نفر  و قرار گرفتن سه نفر از مردم استان خراسان‌رضوی در قرنطینه به‌علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو٬ افزود: مسئولان حوزه سلامت منطقه باید برای جلوگیری از شیوع این بیماری برنامه‌ریزی منظمی را انجام دهند.

وی عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را درباره کنترل شیوع بیماری‌های واگیردار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در چند سال اخیر این وزارتخانه اقدامات مؤثری را در کنترل این‌گونه بیماری انجام داده است اما این اقدامات نباید مقطعی باشد.

رضایی‌کوچی با تأکید بر بررسی ورودی و خروجی مرزهای کشور برای کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام٬ گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مسئولان و سازمان برای جلوگیری از ورود بیماری‌ها گاهی اوقات دام‌های آلوده از مرز وارد کشور می‌شوند.

این نماینده مجلس هشتم٬ افزود: ضعف در کنترل می‌تواند یکی از علت‌های شیوع بیماری‌های واگیردار باشد٬ از این‌رو همه دستگاه‌های قضایی٬ امنیتی و نیروهای بهداشت و درمان باید برای جلوگیری از شیوع این‌گونه بیماری کمک کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ ادامه داد: وزارتخانه بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی هر چه سریع‌تر گزارشی را درباره میزان شیوع بیماری واگیردار به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کند.

«تب کریمه کنگو» از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد، قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلای انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha