تحقیقات جدید در آمریکا هشدار داد که قرار گرفتن افراد درمعرض دود سیگار باعث از بین رفتن دیواره رگهای خونی و سرخرگها می شود.

سلامت نیوز : پژوهشگران انستیتوی بیماریهای قلب آمریکا گفتند: قرار گرفتن افراد غیرسیگاری در معرض مقادیر اندکی دود سیگار فقط به مدت 30 دقیقه چه بسا آسیب قابل ملاحظه ای به دیواره سرخرگها و رگهای خونی آنها می گذارد.

این نتایج از خطرناک بودن دود سیگار برای سلامت عمومی افراد حکایت دارد زیرا که ابتلا به تصلب الشرایین را افزایش و احتمال ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی را زیاد می کند.پژوهشگران با استفاده از یک دستگاه مخصوص دود سیگار را به میزان مشخصی تولید کرده و سپس تاثیر آن را بر 33 فرد غیرسیگاری 18 تا 40 سال اندازه گیری کردند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پل فرای از تهیه کنندگان تحقیقات گفت که آنها کاهش شدید و قابل ملاحظه ای را در عملکرد رگهای خونی - بویژه در افرادی که در معرض استنشاق حتی مقادیر اندکی دود سیگار فقط به مدت 30 دقیقه قرار داشتند- ملاحظه کردند.این پژوهشگران همچنین ملاحظه کردند افرادی که به طور جسته و گریخته در معرض مقادیر کمی دود سیگار برای مدت اندکی قرار می گیرند، سلامت آنها در معرض آسیب بیشتری - نسبت به افرادی که یک بار برای مدتی طولانی در معرض دود سیگار هستند- قرار می گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha