سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 49050

رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با بیان اینكه از هر سه زن یك نفر مبتلا به یكی از انواع سرطان‌هاست، گفت: سرطان پستان بالاترین آمار مربوط به مرگ و میر زنان در جهان را به خود اختصاص داده است.

سرطان پستان در صدر مرگ‌آورترین بیماری‌های زنان
سلامت نیوز : دكتر اعظم سادات موسوی، در نشست خبری كه به مناسبت برگزاری چهارمین كنگره سالانه سرطان‌های زنان ایران ترتیب داده شده بود طراحی به روزترین پروتكل‌های درمانی و به روز رسانی اطلاعات متخصصان و پزشكان زنان را از جمله اساسی‌ترین اهداف برگزاری این كنگره دانست و گفت: طی برگزاری این كنگره به اهم مسائل مربوط به سرطان‌های زنان پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: ازاین میان می‌توان به سرطان تخمدان اشاره كرد كه در ردیف بدخیم‌ترین سرطان‌هایی قرار می‌گیرد كه بشر را گرفتار می‌كند. هنوز راهی برای غربالگری این سرطان پیدا نشده و لازم است با پیشگیری زودهنگام تحت كنترل قرار بگیرد.رئیس چهارمین كنگره سالانه سرطان‌های زنان در ادامه با اشاره به ابتلا به سرطان‌های آندومتر در زنان گفت: زنانی كه اضافه وزن دارند و مبتلا به بیماری دیابت هستند بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به این نوع از سرطان قرار دارند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ موسوی افزود: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنان است كه بیشترین آمار مرگ و میر زنان جهان را به خود اختصاص داده است. این كنگره تلاش می‌كند تا آخرین دستاوردهای علمی را در این خصوص تشریح كند.رئیس انجمن سرطان‌های زنان همچنین در ادامه درباره سرطان سرویكس (سرطان دهانه رحم) گفت: امروز 500 هزار زن در كشورهای در حال توسعه جان خود را در سنین جوانی و میانسالی به دنبال ابتلا به سرطان سرویكس از دست می‌دهند.موسوی در ادامه با بیان اینكه درخواست كرده‌ایم سی‌ام خرداد را روز "سرطان سرویكس" نامگذاری كنند،‌ عنوان كرد: با نامگذاری این روز به سرطان سرویكس اطلاع‌رسانی بیشتری صورت خواهد پذیرفت زیرا اگر اقدام جدی در این زمینه صورت نپذیرد زنان قربانی اصلی این بیماری خواهند بود چرا كه با تغییر فرهنگ و سبك زندگی و الگوهای اجتماعی باید شاهد سیر سعودی ابتلا به این نوع از سرطان در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است كه با غربالگری و واكسیناسیون می‌توان تا حدود زیادی از بروز این بیماری پیشگیری كرد. اكنون تنها واكسن جلوگیری كننده از بروز سرطان‌ها واكسن سرویكس است كه توصیه می‌كنیم دخترانمان قبل از ازدواج این واكسن را تزریق كنند. البته هزینه واكسن در كشور بالا است و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارد.رئیس چهارمین كنگره سالانه سرطان‌های زنان ایران در ادامه درباره محورهای موضوعی كنگره نیز عنوان كرد: علاوه بر پرداختن به موضوعات اساسی مربوط به سرطان‌های زنان به بررسی كیفیت زندگی در زنان مبتلا به سرطان، روانشناسی سرطان و باروری زنان مبتلا به سرطان نیز پرداخته می‌شود زیرا امروز بسیاری از مبتلایان به این بیماری به علت شیمی‌درمانی نابارور می‌شوند.

از هر سه زن یك نفر مبتلا به یكی از انواع سرطان‌ها است

در ادامه نشست خبری دكتر فاطمه قائم مقامی عضو هیات مدیره انجمن سرطان‌های زنان ایران نیز با بیان اینكه این انجمن در سال 1382 و به علت ارتقای سلامت زنان در كشور تاسیس شد،‌ عنوان كرد: اكنون سرطان‌های زنان یكی از چهار شاخه رشته زنان و مامایی است كه از چهار دهه قبل مورد توجه قرار گرفته است.وی همچنین با بیان اینكه امروزه آمار ابتلا به سرطان در جهان رو به رشد است،‌ عنوان كرد: عوامل داخلی و خارجی متعددی فرد را مستعد ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌كند به گونه‌ای كه می‌توان گفت از هر سه زن یك نفر و از هر دو مرد یك نفر مبتلا به یكی از انواع سرطان‌ها است.رئیس سابق انجمن سرطان‌های زنان ایران اضافه كرد: تغییر سبك زندگی، كم تحركی، الگوهای غلط تغذیه‌ای، آلودگی‌های زیست محیطی، استعمال دخانیات و مشروبات الكی از جمله عوامل ابتلا به سرطان‌ها هستند.

ابتلا به عفونت‌های ناحیه تناسلی در شهرهای بزرگ شایع‌تر است

در بخش دیگری از این نشست خبری دكتر حمیدرضا دهقان منشادی عضو هیات مدیره انجمن سرطان‌های زنان ایران نیز درباره شیوع ابتلا به سرطان سرویكس در كشور گفت: در شهرهای بزرگ به علت گسترش روابط جنسی (قانونی یا غیرقانونی) عفونت‌های ناحیه تناسلی كه منشا ابتلا به سرطان‌ سرویكس است افزایش یافته است.وی ادامه داد: البته در شهر بزرگی چون تهران به علت در دسترس‌تر بودن امكانات پزشكی و همچنین آگاهی مردم مراجعه به پزشك در مراحل اولیه بیماری باعث شده است علی‌رغم اینكه شیوع بالاتری را شاهد هستیم اما درمان در مراحل اولیه صورت پذیرفته و افراد بیشتری زنده بمانند. این در حالی است كه در شهرستان‌های كوچك‌تر شیوع این بیماری كمتر است اما مراجعان تومورهای پیشرفته‌تری دارند.

دبیر اجرایی چهارمین كنگره سرطان‌های زنان با بیان اینكه این كنگره از 31 تا 1 تیر ماه در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود،‌ عنوان كرد: این كنگره دارای امتیاز بازآموزی مدون و غیرمدون برای متخصصان زنان،‌ آنكولوژی،‌ پاتولوژی، رادیولوژی و سایر رشته‌های مرتبط خواهد بود.وی در پایان عنوان كرد: در زمینه درمان بیماری‌های زنان به سطح قابل قبولی از تكنولوژی رسیده‌ایم به گونه‌ای كه كشورهای همسایه ما را به عنوان یك قطب توریسم‌ درمانی پذیرفته‌اند و بیمارانشان را به این مركز ارجاع می‌كنند.متقاضیان شركت در این كنگره می‌توانند به وب‌سایت اینترنتی WWW.IRSGO.ORG مراجعه كنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha