سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 49067

افرادی كه قصد كاهش وزن دارند یا از اضافه وزن پیشگیری می‌كنند، در مصرف این میوه اعتدال را رعایت كنند.

افراد چاق در مصرف هندوانه زیاده روی نکنند
سلامت نیوز : یوسف نقیایی گفت: مصرف زیاد هندوانه می‌تواند در عین مفید بودن و تامین آب در تابستان به مقدار قابل توجهی انرژی نیز برای فرد تامین كند، بنابراین توصیه می شود، افرادی كه قصد كاهش وزن دارند یا از اضافه وزن پیشگیری می‌كنند، در مصرف این میوه اعتدال را رعایت كنند.

وی افزود: هندوانه جزو گروه میوه‌جات است و هر 100 گرم آن 32 كیلو كالری انرژی دارد.این کارشناس تغذیه ادامه داد: قسمت عمده این میوه آب است، به طوری كه حدود 90 تا 93 درصد آن را آب تشكیل می‌دهد و به همین علت می‌تواند جزء میوه‌های خوب جهت تامین آب بدن خصوصا در فصول گرم سال باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نقیایی گفت: عمده‌ترین ماده مغذی موجود در هندوانه كربوهیدراتهاست و حدود 7 درصد آن را شامل می‌شود و مخلوطی از قندهای ساده گلوكز، فروكتوز و ساكاروز است.وی افزود: این میوه همچنین حاوی مقداری ویتامین C به میزان 9.5 میلی‌گرم در 100 گرم ماده خوراكی است.

نقیایی تصریح كرد: یكی دیگر از خواص ارزشمند این میوه، وجود آنتی اكسیدانها و رنگدانه‌های موجود در آن است كه مهمترین آنها لیكوپن بوده كه موجب رنگ قرمز این میوه می‌شود. این نوع آنتی اكسیدان پیشگیری كننده بسیار خوب از بروز سرطانهایی مانند سرطان پروستات در مردان و سرطانهای رحم و گردن رحم در زنان می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: فراموش نكنیم كه مصرف زیاد هندوانه می‌تواند درعین مفید بودن و تامین آب در تابستان به مقدار قابل توجهی انرژی نیز برای فرد تامین كند، بنابراین افرادی كه قصد كاهش وزن دارند یا از اضافه وزن پیشگیری می‌كنند، نیاز است در مصرف این میوه اعتدال را رعایت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha