سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 49070

برای غرامت خواهی از وزارت راه از مجرای قانونی وارد عمل می‌شویم و مقدمات این کار در سازمان بهزیستی آغاز شده است/ درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

سلامت نیوز : معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، گفت: چون بخشی از معلولیت‌ها، حاصل وقوع تصادفات در کشور هستند وزارت راه و شهرسازی باید به سازمان بهزیستی غرامت بدهد.

«سید یحیی سخنگویی» در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: با میزان تصادفاتی که سالانه در کشور رخ می‌دهد تعداد زیادی معلول بر جای می‌ماند که سازمان بهزیستی باید به همه آن‌ها خدمات ارائه دهد این در حالی است که وزارت راه هیچ کمکی به ما نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد: اگر یک درصد از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد این سازمان می‌تواند خدمات بهتری به معلولان ارائه بدهد. معاون توانبخشی سازمان بهزستی تصریح کرد: برای غرامت خواهی از وزارت راه از مجاری قانونی وارد عمل می‌شویم و مقدمات این کار در سازمان بهزیستی آغاز شده است.

سخنگویی با تاکید براینکه اگر شاهد وقوع این همه تصادف در کشور هستیم، وزارت راه مقصر بخشی از آن است، افزود: اگر جاده‌ها متناسب باشند چنین حوادثی دیگر رخ نخواهد داد.وی با بیان اینکه کلی از اعتبارات سازمان بهزیستی صرف توانبخشی به افرادی می‌شود که براثر تصادف معلول شده‌اند، افزود: سازمان بهزیستی اعتبارات خود را براساس آمار معلولان موجود مشخص می‌کند در حالی که در طول سال به دلیل وقوع تصادفات باید به معلولان ناشی از آن، خدماتی ارائه دهد که در اعتبارات بهزیستی لحاظ نشده است. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: اینکه برخی وقت‌ها سازمان بهزیستی در ارائه خدمات توانبخشی به معلولان دچار مشکل می‌شود به همین دلیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha