پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4910

رئیس سازمان دامپزشكی از كشف داروهای تقلبی دامپزشكی توسط بسیجیان غرب تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشكی اظهار داشت: بسیجیان پایگاه مقداد از ابتدای سال جاری در 3 عملیات جداگانه مقدار قابل توجهی از داروهای غیرمجاز و تقلبی دامی را كشف و متهمان را به مراجع قضایی معرفی كردند.
وی افزود:در نخستین علمیات كه در روزهای پایانی فروردین ماه صورت گرفت، مقدار زیادی داروهای غیرمجاز فورازولیدون و كلرامفنیكل از دو واحد مسكونی در تهران كشف و 3 متهم در این خصوص دستگیر شدند.
رئیس سازمان دامپزشكی گفت: با اعتراف متهمان مشخص شد این افراد در یكی از باغ های كرج، با تجهیزات و دستگاه های بسته بندی و میكسر اقدام به بسته بندی داروهای تقلبی كرده و با چسباندن لیبل(برچسب) شركت های معتبر داخلی و خارجی آنها را در بازار به فروش می رساندند كه با هوشیاری نیروهای بسیج و همكاری دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشكی تمامی دستگاه های ضبط و متهمان نیز با پیگیری قاطع پایگاه مقداد به دستگاه قضایی معرفی شدند.
نوروزی گفت: در عملیات دوم نیز از داخل پاركینگ منزل فردی مقداری داروی غیرمجاز فورازولیدون و انروفلوكسازین تزریقی دامی و نیز سم كشف شد كه این متهم نیز به همراه پرونده به دادسرا تحویل شد.
وی افزود: سومین عملیات بسیج در اواخر خردادماه هنگامی آغاز شد كه از طریق اطلاعات مردمی خبر جابه جای مشكوك دارو از یك منزل مسكونی به پایگاه اعلام شد و در پی آن نیروهای بسیجی پس از اخذ حكم قضایی به همراه نمایندگان سازمان دامپزشكی پس از ورود به این منزل مقدار فراوانی بسته های مواد نامشخص سفید رنگ دارای برچسب داروی كلرافنیكل و آمانتادین را كه بسته بندی شده و آماده پخش بود را كشف كردند.
نوروزی افزود: داروهای دامی كلرامفنیكل و فورازولیدون به دلیل سرطان زا بودن ایجاد مقاومت‌های دارویی، بروز كم خونی و تضعیف سیستم ایمنی انسان سالهاست از لیست داروهای مجاز دامپزشكی در ایران و جهان حذف شده‌اند، اما متأسفانه برخی افراد فرصت طلب با قاچاق این داروها و سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی پرورش دهندگان دام و طیور، با تولید یا فروش تقلبی و غیرمجاز این گونه داروها با هدف كسب درآمد كلان خسارت هنگفتی به مردم و سرمایه های ملی كشور وارد می سازد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha