سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 49106
سلامت نیوز: ریواس از گیاهان بوته ای صخره ای است که بیشتر در دامنه کوهها و مناطق خشک و نیمه خشک کوهستانی می روید.این گیاه از ابتدای اردیبهشت و پس از باران بیشترین رشد و نمو را دارد و تا ابتدای تابستان قابل برداشت است. از این گیاه می توان ماسکی برای پوست تهیه کرد. ماسک ریواس بیشتر در بهبود جوش های سرسیاه و چرکی صورت به کار می رود.
با توجه به اینکه فصل بهار زمان رویش ریواس است می توان با تهیه ریواس از آن به عنوان ماسک در بهبود جوش و کک و مک استفاده کرد. برای پوست های چرب ، ماسک های حاوی خاک رس و ریواس له شده مناسب هستند. برای پوست های خشک و طبیعی بهتر است از ماسک های مرطوب کننده استفاده کنید.در صورتی که پوستتان بسیار حساس و خشک است به جای بخور و ماسک بهتر است از کمپرس استفاده کنید.
ریواس له شده را با مقداری سرکه مخلوط نمایید و روی تمام صورت بمالید این ماسک برای از بین بردن کک و مک و جوش های چرکی و و از بین بردن لک و جای جوش مفید است.
ریواس رنده شده را با آب لیمو مخلوط نمایید و این لوسیون را به پوست خود بمالید این لوسیون موجب از بین رفتن جوش و لک می شود.

ماسک ریواس برای برطرف کردن جوش های چرکی بسیار مفید است.

پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته ای سه بار روی پوست صورت بمالید.

ماسک ریواس و عسل نیز یکی از ماسک هایی است که برای برطرف کردن جوش های سرسیاه کاربرد دارد.

یکی از ماسک هایی که مناسب فصل گرماست، ریواس له شده به همراه خیار است. این ماسک موجب شادابی پوست شده و رطوبت بسیاری را جذب پوست می کند که موجب سفتی پوست صورت نیز می شود.

منبع: مجله پزشکی مادر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha