سلامت نیوز: برای آنكه مادر بهترین شروع یك زندگی را به نوزاد خود هدیه بدهد، بهتر است قبل از باردار شدن تندرستی و سلامت بدن خود را بیش از پیش افزایش دهد. مراقبت از سلامت مادر قبل از تشكیل لقاح، برای مادر و نوزاد همانند داروی پیشگیری كننده ای است كه  مادر را تا پایان دوران بارداری همراهی می كند.

انجام آزمایشهای قبل از بارداری، به مادر كمك خواهد كرد تا خود را از نظر جسمانی و روحی قدم به قدم برای باردار شدن آماده كند. همچنین این آزمایشها به پزشك كمك می كند تا اطلاعات مهمی درباره وضعیت جسمانی مادر كسب كند و این اطلاعات موجب می شود تا پزشك بتواند در طول دوره بارداری بهتر بیمار خود را راهنمایی كند.

خانم هایی كه قصد دارند باردار شوند می توانند با یك پزشك متخصص بارداری مشورت كنند.  پزشك متخصص بارداری در اولین مرحله سوالات بسیاری درباره سلامتی و شرایط زندگی خواهد پرسید.  او شرایط فعلی و حتی گذشته را كه ممكن است برروی توانایی خانم ها در باردار شدن و یا سلامتی آنها و حتی نوزاد تاثیر گذار باشد را جستجو خواهد كرد.

سوالاتی درباره دوره قاعدگی منظم، سن شروع اولین قاعدگی، مدت زمان آنها، زمان شروع آخرین قاعدگی اولین سوالات پزشك متخصص خواهد بود. توصیه می شود تا تمامی خانم ها تقویم دوره قاعدگی داشته باشند و افرادی كه تاكنون چنین تقویمی برای خود فراهم نكرده اند بهتر است زمان را از دست ندهند و یكی برای خود تهیه كنند.

پزشك در مرحله بعد دهانه رحم بیمار را معاینه خواهد، زیرا پزشك باید مطمئن شود كه دهانه رحم سالم بوده و هیچ نوع بیماری آن را تهدید نمی كند. معاینه بعدی به آلت تناسلی مربوط می شود. سالم بودن آن و این كه آیا تا به حال درمانی روی آن صورت گرفته است مرحله بعدی آزمایشها به شمار می رود.

پزشك از بیمار خود خواهد پرسید كه آیا قبلا باردار بوده یا خیر. اگر فرد تجربه بارداری خارج از رحم را داشته باشد، شانس باروری مجدد برای او كمتر خواهد بود. برای جلوگیری از سقط جنین آزمایشهای كروموزومی هم درنظر گرفته می شود.

اگر فرد تجربه زایمان را داشته باشد  پزشك متخصص درباره مشكلاتی كه در بارداری قبلی و یا بیماری  فعلی فرزند كه درحال حاضر وجود داشته است سوال میكند. چگونگی زایمان قبلی (طبیعی یا سزارین) و مشكلاتی كه بعد از زایمان برای مادر به وجود آمده است برای پزشك مهم است. آزمایش های سلامت روحی و روانی نیز یكی دیگر از مراحلی است كه برای مادر شدن باید انجام داد.

منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha