سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از افزایش مراکز اینترنتی مشاوره‌ پزشکی در کشور٬ گفت: فعالیت این‌گونه مراکز می‌تواند به سلامت جسم و روان مردم آسیب زیادی وارد کنند که این موضوع تهدید جدی برای جامعه به‌شمار می‌آید.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از افزایش قارچ‌گونه مشاوره‌های غیرمجاز پزشکی اینترنتی٬ افزود: متأسفانه این‌گونه سایت‌ها بدون هیچ ضابطه‌ای در کشور رشد کرده‌ و هم‌اکنون طرفداران بسیاری را به سمت خودشان جذب کردند.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی٬ با اعلام این که خدماتی پزشکی اگر خارج از حیطه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باشد از پایه مردود است٬ گفت: متأسفانه هم‌اکنون هیچ قانونی برای برخورد با سایت‌های متخلف وجود ندارد٬ از این‌رو این وزارتخانه با کمک مجلس باید فعالیت سایت‌های پزشکی و درمانی را کنترل کند.

وی با اشاره به تبعات فعالیت مشاوره‌های غیرمجاز پزشکی در سایت‌های اینترنتی٬ یاد‌آور شد: مراکزی که تحت عنوان مراکز مشاوره به صورت غیر مجاز و غیرعلمی خدمات ارائه می‌دهند می‌تواند به سلامت روان آسیب زیادی وارد کنند که تهدید جدی برای جامعه به‌شمار می آید.

این نماینده مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که مشاوره‌های غیرمجاز منافع خود را به منافع مردم و بیماران ترجیح می‌دهند٬ گفت: متأسفانه این سایت‌ها افزون‌بر ارائه اطلاعات اشتباه و غیرکارشناسی اقدام به دریافت مبالغ زیادی می‌کنند.

حسنی بر لزوم فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مسئولان به‌ویژه سازمان صدا و سیما درباره سایت‌های پزشکی غیرمجاز تأکید کرد و افزود: هم‌اکنون تنها راه برای جلوگیری از رجوع مردم به این‌گونه سایت‌ها بالا بردن سطح آگاهی جامعه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که بیماران به‌جای گرایش به سایت‌های پزشکی به مراکز درمانی و مشاوره‌ای رجوع کنند٬ تصریح کرد:  مسئولان باید در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگسازی٬ با سایت‌های متخلف برخورد جدی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha