چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 49131

رییس مركزتوسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به ایرادات سازمان نظام پزشکی بر نسخه ۰۲ برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع پاسخ داد.

سلامت نیوز : دکتر محمد شریعتی، رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: نسخه ۰۲ برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع به قدری خوب طراحی شده که حتی پزشکان و برخی از خانم‌های پزشك که پیش از این فضای کاری با رفتارهای غیرعلمی برخی‌ها برای آنها تنگ شده بود در حال بازگشت به بازار ارائه خدمت در این برنامه هستند.

وی افزود: برخی پزشکان خانم طرح شان را انجام داده‌اند و به دلایلی هنوز مطب نزده‌اند که وارد برنامه پزشک خانواده شهری می‌شوند.شریعتی درباره سرانه در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرها نیز گفت: سرانه با برآوردهای دقیق آماری محاسبه شده و سرانه خوبی است و ستاد اجرایی نیز این اختیار را دارد که در صورت لزوم نسخه را اصلاح کند. اما برنامه هرگز متوقف نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا  ؛  وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر تهیه عجولانه نسخه ۰۲ برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: برنامه چهارم توسعه کشور بر توسعه و راه‌اندازی پزشک خانواده تاکید کرده بود و در واقع باید گفت به قدر کافی اجرای این برنامه دیر شده است. اگر دوستان اخبار را بررسی و مطالعه کنند درمی‌یابند که مطالبه خبرنگاران نیز همین بوده است. بیمه‌ها، دولت و وزارت بهداشت مصمم به اجرای برنامه پزشک خانوده هستند و این کار انجام خواهد شد.

شریعتی گفت: انتخاب پزشک خانواده و واگذاری آن به مردم نیز از نقاط قوت برنامه است نه نقطه ضعف. مردم باید بتوانند پزشک مورد اعتماد خود را انتخاب کنند. این موضوع موجب توجه بیشتر به پزشک خوب می‌شود. پزشک نیز باید به مردم و بیماران توجه کند. همچنین معادل هر پزشکی که وارد برنامه می‌شود یک ماما یا یک پرستار نیز در برنامه قرار می‌گیرد که این اقدام نیز موجب ارتقای بهداشت باروری خواهد شد.رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده افزود: درباره مباحث مربوط به پاراکلینیک نیز باید گفت بیمه‌ها تاکنون تنها ۷۰ درصد تعرفه‌های دولتی را پرداخت می‌كردند اما بر اساس نسخه ۰۲ برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، پذیرفته‌اند كه ۷۰ درصد تعرفه توافقی را بپردازند که تعرفه‌ای است بین تعرفه دولتی و خصوصی و نتیجه آن كاهش پرداخت از جیب مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha