نخستین همایش تازه های رنیو پلاستی باهدف بررسی مشكلات بیماران و پزشكان در ارتباط با این علم وهمچنین ارائه یك نگاه جدید وتازه به رشته رنیو پلاستی 27، 28 و 29 تیر دربیمارستان امیر اعلم تهران برگزار می شود.

دكتر صدوقی دیبر اجرایی نخستین همایش تازه های رنیوپلاستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در این همایش 3 روزه عناوینی باعنوان روشهای نوین درعمل جراحی بینی، مشكلات بیماران و متخصصان در این نوع عمل و ارائه راه حل در مورد مشكلات مربوط به این گروه پزشكی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی گفت : دراین همایش انواع گروه های پزشكی مختلف اعم از متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان فك و صورت، جراحان پلاستیك و ترمیمی حضور دارند و ارتباط با این نوع عمل تبادل نظر می كنند.
وی ادامه داد: در این همایش سه روزه یك پانل كارگاه عملی در مورد جراحی بینی به نمایش گذاشته می شود ضمن آن كه در این همایش مقالات و سخنرانیهایی در مورد روشهای نوین و تازه درمورد عمل جراحی بینی كه برای نخستین بار مطرح می شود از سوی متخصصان ارائه می گردد.
دكتر صدوقی در پاسخ به این سوال كه سرانجام عمل بینی مربوط به كدام قشر ازگروه پزشكی می شود تاكید كرد: متخصصان گوش و حلق و بینی به دلیل آن كه ساختمان بینی آشنایی كامل دارند بهتر می توانند دراین زمینه جوابگوی نیاز بیماران باشند ضمن آن كه متخصصان دیگر می توانند با كمك این گروه پزشكی اقدام  به این نوع جراحی كنند.
تمامی مشكلات و بیماریهای مربوط به بینی در داخل كشور قبل درمان است.
همچنین دكتر صدوقی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با تاكید بر این عنوان كه هیچ مشكلی در مورد رنیوپلاستی و مشكلات شایع بینی نیست كه در كشور ما قابل درمان نبوده ومتخصصان دراین زمینه نتوانند از عهده آن بر آینده گفت: مشكلات شایع در ساختمان ودستگاه بینی را می‌توان به چندین مورد طبقه بندی كرد كه بیماریهای آلرژیك، حساسیت‌های فصلی كه تظاهر اولیه آن در ساختمان بینی مشاهده می شود بیماریهای مجاری تنفسی، بیماری های روان تنی و مشابه آن از آن جمله هستند. چرا كه فعالترین مركزعصبی سیسم خودكار بینی است به طوری كه تمام تظاهرات بیرونی همانند خشم‌،‌ترس و عصبانیت در بینی ظاهر می شود. تومورها و سرطان بیماریهای مربوط به سینوس و عضو اتنهای بینی، بیماریهای متابولیك كه در راس آن بیماری انحراف بینی و پولیپ بینی بوده باز بارزترین و آشكارترین بیماریهای این دستگاه است.
وی به مسئله ای كه هم اكنون در جامعه مطرح شده و باعث ایجاد اضطراب و دلهره در افراد جامعه می شود اشاره كرد و گفت: در ماه های گذشته اخباری مبنی بر این كه عمل بینی كار تخصصی است و نیاز به یك متخصص دارد  و كار هر گروه پزشكی نیست، باعث ایجاد وحشت و ترس در میان مردم شده به طوریكه بیماران هنگام مراجعه به پزشكان اصرار دارند كه آیا این پزشك مهارت و تخصص لازم در این زمینه دارد یا خیر. كه این امر یكه جو نامناسبی برای گروه پزشكی و مردم ایجاد كرده است.
این متخصص گوش و حلق و بینی درمورد تعداد متخصصان گوش و حلق و بینی تاكید كرد: دركشور ما بر اساس نیاز بیمارستانی پزشك و رزیدنت تربیت می‌شود درحالی كه  این امر باید براساس نیاز مملكت تامین شود و این مسئله در چند سال آینده باعث ایجاد مشكلات متعددی مانند افزایش نیروی متخصص می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha