عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: هندوانه به دلیل دارا بودن آنتی‌اكسیدان "لیكوپن" می‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری كند.

سلامت نیوز :  دكتر دردانه حسین در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: هندوانه میوه‌ای است كه ۹۲ درصد آن از آب تشكیل شده و مصرف این میوه موجب تكرر ادرار در افراد می‌شود. دفع مقدار زیادی آب از بدن نیز مفید است و موجب می‌شود توكسین‌های موجود در بدن نیز به همراه آن دفع شوند.

وی افزود: همچنین هندوانه از موادی مغذی مانند كربوهیدرات نیز تشكیل شده است البته قند موجود در این میوه از نوع سوكروز است و در نتیجه افراد دیابتی باید در مصرف این میوه اعتدال را رعایت كنند. همچنین مقداری جزئی پروتئین در این میوه وجود دارد كه این پروئتین‌ها از اسیدآمینه‌های مهمی مانند تریپتوفان، لیزین و آرژنین تشكیل شده‌اند كه این اسیدآمینه‌ها برای جریان خون بسیار مفیدند.حسین تصریح كرد: هندوانه چربی و كلسترول ندارند و به همین دلیل مصرف آن برای بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به فشار خون بسیار مفید است. همچنین این میوه منبع بسیار خوبی برای پتاسیم، كلسیم و منیزیوم است و سدیم موجود در آن نیز بسیار اندك است، به همین دلیل مصرف این میوه برای تنظیم الكترولیت‌های بدن بسیار مفید است.این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: هندوانه سرشار از آنتی‌اكسیدان است و به همین دلیل مصرف این میوه مانع ابتلا به سرطان می‌شود. لیكوپن یكی از آنتی‌اكسیدان‌های مهم موجود در این میوه است كه می‌تواند از بروز سرطان پروستات پیش‌گیری كند.وی تاكید كرد: هر ۱۵۰ گرم این میوه یك واحد را تشكیل می‌دهد و هر فرد سالم می‌تواند روزانه یك تا دو واحد هندوانه مصرف كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha