رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: افرادی که وارد سامانه خدمات سلامت و برنامه پزشک خانوده نشوند از یارانه این بخش محروم می شوند.

سلامت نیوز :  دکتر محمد شریعتی افزود: برنامه پزشک خانواده نشات گرفته از برنامه پنجم توسعه کشور و بر طبق آن تنظیم شده است. در این برنامه آمده است کسانی که وارد سامانه خدمات سلامت نشوند از یارانه این بخش برخوردار نمی شوند.

وی افزود: بنابراین در برنامه پزشک خانواده نیز چنین دیده شده است و تنها کسانی از منافع آن برخوردار می شوند که با آن همکاری کنند.شریعتی ادامه داد: سایر دوستانی که با این برنامه همکاری نکنند می توانند در اورژانس ها و سایر بخش های دیگری که ممکن باشد با نظام سلامت همکاری کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: برنامه پزشک خانواده توزیع منابع را هدایت می کند مثلا در برخی استانها پزشک کم داریم و در برخی استانها زیاد، بنابراین پزشکان می توانند با انتخاب دوم و سوم خود پزشک خانواده استانهایی شوند که پزشک کم داریم.وی اظهار داشت: توزیع درست منابع انسانی هم بخشی دیگر از برنامه پزشک خانواده است.رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: هر پزشکی که با این برنامه همکاری کند متوسط دریافتی و کف دریافتی اش افزایش می یابد. ولی اگر عده ای با روش های خاص  و غیر علمی 120 بیمار را در یک روز ویزیت می کنند بخواهند خود را با این برنامه مقایسه کنند واضح است که به مشکل بر می خورند.وی در پایان گفت: البته اعداد فعلی اعلام شده در این برنامه سرانه سال 90 است و سرانه 91 هنوز تصویب نشده است و درآمدها در سال 91 زیاد می شود زیرا معتقدیم ارائه دهنده خدمت راضی می تواند مشتری را راضی نگه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha