شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4916

خندیدن مادران باعث می‌شود بیشتر آنها قابلیت مقابله با اگزما و آلرژی در كودكانشان را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان محققان ژاپنی دریافتند خندیدن نه تنها باعث تقویت روحیه می‌شود بلكه باعث می‌شود شیر مادران از سلامتی و تاثیر درمانی بیشتری بر روی فرزندانشان برخوردار شود.
بنابراین گزارش؛ به گفته كلینیك اوزاكای ژاپن خنده مادران شیرده بر خواب و انواع خاصی از آلرژی‌ها در كودكانشان تاثیر مثبت دارد.
این گزارش حاكی است؛ افراد مبتلا به برخی از انواع اگزما اغلب به دلیل كم بودن میزان هورمون ملاتونین یا همان هورمون خواب از اختلال در خواب رنج می‌برند.
بر این اساس محققان در بررسی تاثیرات درمانی خنده مادران بر روی فرزندانشان دریافتند مادرانی كه در این تحقیق فیلم "عصر جدید" چارلی چاپلین را دیده بودند و از ته دل خندیدند، میزان هورمون ملاتونین در شیرشان بیشتر از مادرانی بود كه برنامه‌های عادی را تماشا كرده بودند و همچنین كودكان آنها خواب بهتر و راحتری داشته و واكنش‌های آلرژیك كمتری نشان دادند.
بر اساس این گزارش؛ خندیدن در افراد سالم باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود تحقیقات بیشتری برای اثبات این رابطه لازم است اما چیزی كه تا به حال مشخص شده این است روزی 15 دقیقه خنده واكنش‌های آلرژیك مادران و فرزندان آنها را در مدت زمانی طولانی كاهش می‌دهد، به همین دلیل محققان تا اثبات نهایی این مسئله به مادران شیرده توصیه می‌كنند بیشتر بخندند و با دیدن فیلم‌های كمدی و شاد باعث تقویت روحیه خود و ایمنی فرزندانشان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha