چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 49171

شیر مادر حاوی آنتی بادی های ارزشمندی است که بدن نوزاد را در برابر عوامل ویروسی و میکروبی ایمن می کند.

سلامت نیوز : احمد شاه فرهت عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که نوزاد در سال‌های اول تولد هر نوع ویروس یه میکروبی را که در اطرافش باشد، جذب می‌کند و در ماه‌های اول زندگی و به خصوص اگر نوزاد زودرس باشد، باید تا جایی که ممکن است در محافظت از او تلاش کرد، اظهار داشت: شیر مادر به دلیل وجود منابع سرشار از آنتی اکسیدان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد شده و بدن وی را در برابر بیماریها مقاوم می سازد. 

شاه فرهت اظهار داشت: به منظور پیشگیری از ابتلا نوزاد به بیماری‌های ویروسی و میکروبی همچون سرماخوردگی نوزاد را در مجاورت دود سیگار قرار ندهید، از رفتن به اماکن شلوغ بپرهیزید و اجازه ندهید افرادی که به بیماریهای عفونی از جمله سرماخوردگی، تب، تبخال، زرد زخم و بیماری‌های دیگر مبتلا هستند، نوزاد را در آغوش بگیرند یا او را ببوسند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد تجویز داروهای آنتی بیوتیکی در زمان سرماخوردگی نوزادان گفت: سرماخوردگی منشا ویروسی دارد، بنابراین دارویی برای درمان آن وجود ندارد و به این علت آنتی بیوتیکها نمی توانند موثر باشند. وی افزود: با حفظ درجه حرارت مناسب، تغذیه مناسب و باز کردن بینی نوزاد با آب نمک ( و در جایی که آب نمک وجود نداشته باشد با یک قطره شیر مادر) سرماخوردگی طی دو روز خوب می شود و سرفه های گاهگاه نیازی به داروهای ضدسرفه و شربت سینه ندارد. عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مواردی که نوزاد با علائمی همچون تب بیش از 38 درجه سانتیگراد، تند نفس کشیدن ( اگر حرکات شکم و قفسه سینه نوزاد را برای یک دقیقه کامل بشمارید و بیشتر ار 60 تنفس در دقیقه داشته باشد)، تنگی نفس، شیر نخوردن و بیحالی شدید مواجه شد باید به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha