دکتر کیخسرو مردانپور پزشک متخصص و هیمالیا نورد ایرانی در فاصله 100 متری قله هشت هزار و 848 متری اورست جان حسین بهمنیار دیگر هیمالیا نورد کشورمان را نجات داد و با انتقال وی به کمپی در ارتفاع پایین تر، از صعود به بام دنیا بازماند.

سلامت نیوز :  دکتر مهتاب ره پرست همسر دکتر مردانپور با اعلام این خبر گفت: بهمنیار برای صعود به بام دنیا از کمپ چهارم قله اورست در حال حرکت به سمت قله بود که به دلیل تحلیل رفتن قوای جسمانی و شرایط ارتفاع دچار مشکل شد.

وی به نقل از حمید مساعدیان رئپس انجمن پزشکی کوهستان ایران در خصوص این حادثه افزود: پس از وقوع این حادثه در فاصله 100 متری قله، بهمنیار توسط همنوردش 'کیخسرو مردانپور' به ارتفاع پایین تر و به کمپ اصلی قله اورست منتقل شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ در حال حاضر وضعیت جسمی حسین بهمنیار مساعد گزارش شده و قرار است بزودی همراه با دکتر مردانپور راهی کشور شود.این دو کوهنورد ایرانی روز 18 فروردین امسال با هدف فتح قله اورست، تهران را به مقصد کشور نپال ترک کردند. اما سرنوشت آنان به نحو دیگری رقم خورد تا بار دیگر شاهد ایثار و از خودگذشتگی یک پزشک در راه انجام وظیفه انسانی و اخلاقی اش باشیم.دکتر کیخسرو مردانپور، متخصص جراحی استخوان و مفاصل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.سازمان نظام پزشکی کشور با تقدیر از اقدام انسان دوستانه دکتر کیخسرو مردانپور، صعود به قله اخلاق و معرفت را به ایشان و جامعه پزشکی کشور تبریک می گوید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha