مغز ما به شدت تلاش دارد تا حال و وضع همنوعان خود را درک کند، بی‌توجه به آنکه انسان‌های دیگر تا چه اندازه با ما متفاوت باشند.

مغزمان برای همدردی با دیگران از پیش برنامه‌ریزی می‌کند
سلامت نیوز :  بر اساس مطالعه جدیدی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، حتی نداشتن عضوهایی از بدن، مغز ما را از تلاش برای درک وضعیت دردآوری که دیگری ممکن است در‌‌ همان عضو‌ها داشته باشد باز نمی‌دارد. با این حال، این نداشتن عضو ممکن است روش تلاش مغز ما برای همدلی را تغییر دهد.

لیسا عزیز‌زاده، پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پژوهش در دست انجام خود را پیش‌تر برد و از چگونگی ابراز همدلی توسط مغز، برای حتی کسانی که از نظر فیزیکی با ما متفاوت هستند، نقشه برداری نمود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ بر اساس یافته‌های عزیز‌زاده، همدلی در مورد کسی که شما می‌توانید به طور مستقیم با وی ارتباط برقرار نمایید برای نمونه، به این خاطر که آن‌ها در عضوی از بدن خود احساس درد می‌کنند که شما هم دارای آن عضو هستید بیشتر توسط بخش‌های درک مستقیم و حسی حرکتی در مغز انجام می‌پذیرد. با این حال، همدلی در مورد کسی که شما نمی‌توانید به طور مستقیم با وضعیتشان ارتباط برقرار نمایید توسط بخش منطقی (استدلالی) مغز صورت می‌پذیرد. عزیز‌زاده، استادیار بخش علوم شغلی و درمان شغلی گفت: اگرچه میزان متفاوت دخالت این بخش‌ها به شرایط بستگی دارد، اما به نظر می‌آید که هم بخش درک مستقیم و هم بخش استدلالی در پشتیبانی یکدیگر عمل می‌کنند تا حس همدلی را ایجاد نمایند. وی افزود: مردم این کار را به طور خودکار انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha