چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 49191

گزارشهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد آمار دیابت در میان جوانان آمریکایی با جهشی چشمگیر از ۹ درصد در سال 2000 به 23درصد در سال 2008 رسیده است.

سلامت نیوز :  یافته های منتشر شده در مجله پدیاتریک به اعتقاد کارشناسان نگران کننده است. اسلیق می از اعضای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا می‌گوید: برای حل این مشکل باید بسیار ضربتی عمل کنیم و با توجه به کودکان و جوانان از آنها بخواهیم وقت بیشتری را به ورزش اختصاص دهند.

در 90درصد موارد ابتلا به دیابت نوع 2 بوده است. در افراد دیابتی بدن انسولین لازم را تولید نکرده یا به خوبی از آن استفاده نمی‌کند.انسولین به ورود قند به سلولها کمک می‌کند که در آنجا تبدیل به انرژی می‌شود و اگر اختلال در عملکرد انسولین باشد این قند وارد خون می‌شود و باعث آسیب رساندن به اعصاب و خون می‌شود.

به نوشته یو اس ای تودی تحقیقات بین سالهای 1999 تا 2008 بر روی 3400 جوان بین 12 تا 19 سال انجام شده است و با تحقیق بر آزمایشات فیزیکی، فشار خون و قند خون در کنار قد و وزن انجام شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ البته عده‌ای از کارشناسان معتقدند به دلیل آزمایش سریع قندخون در این تحقیق باید نتایج را کمی با احتیاط تفسیر کرد چرا که این نوع آزمایش چندان دقیق نیست.هنوز هم حدود یک سوم جوانان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که خطر فشار خون و دیابت نوع 2 و سایر مشکلات بهداشتی را در آنها افزایش می‌دهد.تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که در یک دهه آینده موارد دیابت در آمریکا 64درصد افزایش خواهند یافت که بیشتر از میزان چاقی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha