چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 49193

رئیس انجمن گوارش کودکان ایران گفت: باطری‌های قلمی کوچک یا باطری ساعت را در دسترس کودکان قرار ندهید چرا که کودک باطری را می‌بلعد و در صورت بی‌توجهی و رسیدگی به موقع مری و معده کودک سوراخ می‌شود.

سلامت نیوز : غلامرضا خاتمی در گفت‌‌وگو با فارس در مورد خطرات و حوادثی که کودکان را تهدید می‌کند توضیح داد: یکی از شایع‌ترین گرفتاری‌ها برای کودکان حوادث است. کودکان بزرگتر که امکان بیرون آمدن از منزل را دارند در خطر حوادث رانندگی و تصادف با اتومبیل هستند، ولی حوادث در کودکان سنین پایین‌تر متفاوت است به عنوان مثال کودکان شیشه‌های مواد شوینده را به عنوان شیشه آب می‌خورند. مواد شوینده در اکثر موارد مری کودک را می‌سوزاند و گاهی سوراخ می‌کند و کار به جراحی می‌رسد.

 فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد: برخی والدین گاهی بی‌مبالاتی‌کرده و باطری‌های قلمی کوچک یا باطری ساعت را در دسترس کودکان قرار می‌دهند که کودک باطری را می‌بلعد و در صورت عدم توجه یا رسیدگی مری و معده کودک سوراخ می شود.به گفته خاتمی والدین در انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید مراقب باشند چرا که  کودک ممکن است اجزای کوچک اسباب بازی را قورت بدهد.رئیس انجمن گوارش کودکان ایران گفت: حتی مواردی داشته‌ایم که کودک دانه تسبیح، انگشتر، سکه، سنجاق سر مادر را خورده است که والدین باید نسبت به این موارد حساس بوده و حتی وسایلی که کودک با آنها بازی می‌کند را کنترل کنند.خاتمی تصریح کرد: گاهی خانواده‌ها برای ساکت کردن کودک خود از وسایلی مانند گوشی تلفن استفاده می‌کنند که کار درستی نیست. یا کودک نباید تنهایی در کنار استخر قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha