وزیر بهداشت با بیان این كه تا روز دوشنبه 27 مورد مشكوك مبتلا به بیماری تب كریمه كنگو در كشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفت: اما تنها شش مورد قطعی از این بیماری در كشور ثبت شد.

سلامت نیوز : دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه جلسه دولت با بیان اینكه در دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با موارد مبتلا به بیماری تب كریمه كنگو روبرو بوده‌ایم، گفت: تب كریمه كنگو بیماری مشترك بین دام و انسان است و در این ارتباط باید سازمان دامپزشكی و وزارت جهاد كشاورزی و دیگر سازمان‌های وابسته اطلاع‌رسانی كنند.

وی ادامه داد: مسوول بخش بیماری‌های وزارت بهداشت نیز درباره بیماری تب كریمه كنگو طی چندین مصاحبه هشدارهای لازم در این ارتباط را داده و روش‌های پیشگیری از این بیماری بیان شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وزیر بهداشت تاكید كرد كه مردم، دام زنده را از سازمان دامپزشكی و یا كشتارگاه‌های مورد تایید دامپزشكی خریداری كنند و گفت: با توجه به افزایش فعالیت كنه‌ها در تابستان، بیماری تب كریمه كنگو از طریق دام زنده آلوده به انسان منتقل می‌شود. این بیماری همچنین از طریق خون و احشام دام آلوده قابل انتقال است بنابراین هنگام ذبح دام باید موارد بهداشتی را رعایت كرد.وی ادامه داد: تب كریمه كنگو از طریق خون و ترشحات انسان آلوده به انسان دیگر نیز قابل انتقال است.به گفته وزیر بهداشت، در صورت پخت كامل گوشت در درجه حرارت مناسب، ویروس مربوط به تب كریمه كنگو از بین می‌رود و قابلیت انتقال به انسان نخواهد داشت. اما گوشت تازه مبتلا به این ویروس قابلیت انتقال این تب را به انسان دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha