وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درخصوص تازه ترین آمار مربوط به موارد مشكوك و یا ابتلای قطعی به بیماری تب كریمه كنگو در كشور اعلام كرد كه تاكنون 6 مورد فرد مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند.

سلامت نیوز :  مرضیه وحید دستجردی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینكه آخرین آمار در این خصوص مربوط به روز دوشنبه همین هفته است ، گفت: تا كنون 27 مورد مشكوك مبتلا به بیماری تب كریمه كنگو نیز شناسایی شده اند.

وحید دستجردی اعلام كرد كه افراد مبتلا و نیز موارد مشكوك یاد شده در حوزه جغرافیایی استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی به منظور پیشگیری از شیوع و ابتلای مردم به این بیماری توصیه كرد تا مردم از مكان های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان دام زنده خریداری كنند.وی همچنین در خصوص استفاده خانواده ها از گوشت و فرآورده های گوشتی و رعایت موارد لازم در پخت آن توصیه كرد.

** آغاز اجرای طرح پزشك خانواده از تیرماه سال جاری

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی همچنین از آغاز اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع از تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: استانداران در همه استان ها برای حمایت از اجرای این طرح به عنوان اساسی ترین ستون و محور نقشه تحول نظام سلامت كشور متعهد شده اند و تقریبا همه دانشگاه ها در حال ارائه برنامه های خود برای اجرای این طرح بزرگ هستند.

** امیدواریم مصوبه تزریق كمك مالی به نظام سلامت تامین اعتبار شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی همچنین اظهار امیدواری كرد كه مصوبه مجلس در خصوص تزریق 6 هزار میلیارد تومان به نظام سلامت و وزارت بهداشت تامین اعتبار شود.وی گفت: طبق این مصوبه باید اعتبار لازم برای هر ماه در ابتدای ماه به حساب وزارت بهداشت واریز شود تا صرف هزینه های درمان و بستری مردم در بیمارستان های دولت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha