انجام خدمات تاتو و تزریق ژل باید در مراكز درمانی و تحت نظارت پزشک انجام بگیرد و ارایه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیر مجاز است.

سلامت نیوز :  مریم السادات موسوی زاده مدیر نظارت مواد خوراكی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان اظهار داشت: تاتو همان خالكوبی است كه در قدیم انجام می شد و امروزه جهت آرایش خط‌های باریكی به روی پلك چشم، داخل ابرو یا لب استفاده می شود. 

موسوی زاده ادامه داد: برای تاتو كردن از سوزن های مخصوص استفاده می شود كه غیر از درد فراوان خونریزی زیاد به همراه دارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی رعایت نكردن بهداشت فردی در خالكوبی و تاتو كردن را موجب بروز بیماری‌های از قبیل هپاتیت و ایدز دانست. وی به خطر تاتو كردن و خالكوبی غیر بهداشتی هشدار داد و افزود: افرادی كه در مراكز غیر مجاز و به صورت غیر بهداشتی تاتو می كنند 9 برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ایدز و هپاتیت قرار دارند. مدیر نظارت مواد خوراكی ،آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان بیان كرد: انجام خدمات تاتو و تزریق ژل باید در مراكز درمانی و تحت نظارت پزشك انجام بگیرد و ارایه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیر مجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha