پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 49240

دبیر شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به وجود 120 هزار پرستار شاغل در کشور گفت: مراکز درمانی کشور برای جبران کمبود نیروی انسانی به 105 هزار پرستار نیاز دارند.

سلامت نیوز : صدیقه سالمی اظهار کرد: در دنیا برای محاسبه میزان مورد نیاز نیروی انسانی از 3 فرمول استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در فرمول نخست باید به ازای هر پزشک 3 پرستار وجود داشته باشد و به ازای هر هزار نفر جمعیت وجود یک پزشک الزامی است پس بر اساس آمار 75 میلیون نفری کشور باید 225 هزار پرستار شاغل داشته باشیم.معاون فنی نظام پرستاری گفت: در فرمول دیگری باید به ازای هر تخت بیمارستانی(جدای از میزان ضریب اشغال تخت) باید 2 پرستار حضور داشته باشد که با وجود 112 هزار تخت بیمارستانی که روز به روز به شمار تخت ها نیز اضافه می شود باید حدود 220 هزار پرستار در کشور داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی ادامه داد: از سال 75 مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت را مکلف کرد برای کل گروههای پزشکی برنامه ها آموزش مداوم برگزار کند اما متاسفانه تنها گروهی که آموزش مداوم برای آنها الزامی نبود و برگزار نمی شد گروه پرستاری بود که از سال 86 به همت سازمان نظام پرستاری برگزار شد و همکاران با شرکت در این برنامه ها از امتیازات آنها بهره مند می شوند.معاون فنی نظام پرستاری گفت: آنچه در آموزش مداوم مهم است ارتقاء سطح آموزشی و مهارتی پرستاران است. هر یک از ما اطلاعات خوبی در بخشهایی که کار می کنیم داریم اما در خصوص دیگر بخشها اطلاعات کاملی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha