پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 49260

هر از گاهی در محیط کار از همکارانتان می‌شنوید که بعد از ساعت ناهاری خسته و سنگین و کسل می‌شوند تا جایی که دقیقه‌ها را می‌شمارند تا ساعت کار تمام شود و شاید خود شما هم بار‌ها این کسالت بعدازظهر را تجربه کرده باشید.

چگونه در طول ساعات کاری سرحال بمانیم؟
سلامت نیوز : هر از گاهی در محیط کار از همکارانتان می‌شنوید که بعد از ساعت ناهاری خسته و سنگین و کسل می‌شوند تا جایی که دقیقه‌ها را می‌شمارند تا ساعت کار تمام شود و شاید خود شما هم بار‌ها این کسالت بعدازظهر را تجربه کرده باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ کار‌شناسان در این مقاله تاکید کرده‌اند که به چند دلیل اصلی شما تا ظهر دچار کسالت و خستگی می‌شوید که عبارتند از:

- نداشتن خواب خوب و کافی شبانه: اگر ما شب دیر می‌خوابیم و انتظار داریم صبح زود از خواب بیدار شویم و سرحال به سر کار برویم و روز را آغاز کنیم در حالی که شب قبل معمولا اکثرمان ادامه کار و صحبت‌های تلفنی کاریمان را به خانه می‌بریم و بی‌وقفه تا دیروقت مشغول کار با لپ تاپ یا تماشای تلویزیون هستیم. برای جلوگیری از کمبود خواب هر شب حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و ترجیحا تلفن همراه خود را هنگام خواب خاموش کنید.
- نداشتن زمان کافی برای فعالیت بدنی و تفریحات ورزشی: درست است که بیشتر کارمندان در ساعات صبح وقت کافی برای ورزش کردن ندارند اما در این شرایط حتی یک پیاده روی سریع و کوتاه تا رسیدن به محل کار را نیز غنیمت بدانید.
- داشتن اضطراب در تمام اوقات روز: استرس زیاد عامل بالا رفتن فشار خون و کاهش تمرکز می‌شود که حاصل آن خستگی مفرط است.
- نداشتن زمان کافی برای خوردن صبحانه: اگر افرادی که بعدازظهر‌ها احساس خستگی می‌کنند آن‌هایی هستند که به امید خوردن نهار زیاد و کامل از صبحانه صرف‌نظر می‌کنند.
اما اگر از همین الان تصمیم گرفته‌اید که با رعایت کردن چند نکته ضروری اما ساده تمام روز را سرزنده و شاداب بمانید به توصیه‌های زیر عمل کنید:
- هر روز سروقت یک وعده صبحانه متعادل و حاوی مواد غذایی مفید و ضروری شامل جو، غلات، میوه و نان تست همراه با اندکی کره یا مارگارین را فراموش نکنید.
- از نوشیدن زیاد چای و قهوه بعد از صبحانه و قبل از ناهار پرهیز کنید. این نوشیدنی‌ها نه تنها اشتهای شما را خراب می‌کنند بلکه کافئین زیاد به استرس شما می‌افزاید.
- هرگز در خوردن نهار زیاده روی نکنید چون باعث می‌شود در باقی روز احساس خستگی با شما بماند. سعی کنید بعدازظهر و شب از خوردن برنج پرهیز کنید چون باعث بزرگی شکم می‌شود.
- شب به اندازه کافی بخوابید.
- در طول روز آب به اندازه کافی بنوشید.
- از خوردن میان وعده بین صبحانه و ناهار خودداری کنید اما در صورت ضرورت میوه‌های تازه به هر نوع میان وعده دیگر ارجحیت دارند.
- در پایان نیز تاکید می‌شود که چیپس و پفک، قاتل کل برنامه غذایی شما است. به جای چیپس از جوانه‌ها استفاده کنید. جوانه‌ها برای میان وعده‌های ضروری بسیار مفید هستند چون بدن شما را تازه و سبک و شاداب نگه می‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha