سلامت نیوز: مطالعات نشان می دهد كه ورزش نكردن و نداشتن تحرك بدنی مناسب روند تدریجی تخریب مفاصل به ویژه مفصل هیپ(ران) را تسریع می بخشد.

مهدی آزما، متخصص طب فیزیكی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ مفصلی در بدن از آسیب و تخریب در امان نیست كه این فرسایش مفصلی یا به صورت تدریجی و با گذشت زمان است یا به دلیل برخی از عوامل خطر و زمینه ای به طور ناگهانی و یا در زمان كوتاهی اتفاق می افتد.

وی با بیان اینكه چاقی و اضافه وزن و زایمان های متعدد از مهمترین عوامل زمینه ساز در تخریب مفاصل هستند افزود: مطالعات نشان می دهد كه ورزش نكردن و نداشتن تحرك بدنی مناسب نیز روند تدریجی تخریب مفاصل به ویژه مفصل هیپ (ران) را تسریع می بخشد.
آزما با اشاره به اینكه عوامل مختلفی موجب تشدید آسیب های مفصلی می شوند تصریح كرد: ابتلا به آرتروز و درمان نكردن به موقع آن، انجام فعالیت های غیر طبیعی بعد از درد و روماتیسم از مهمترین عوامل تشدید كننده آسیب مفاصل هستند.
وی اظهار داشت: بسیاری از مفصل های بدن به طور طبیعی و تدریجی و با افزایش سن دچار آسیب می شوند اما بسیاری از عوامل مدت زمان تخریب تدریجی مفصل را كوتاه می كند كه ورزش نكردن یكی از مهمترین آن ها است.
این متخصص طب فیزیكی و توانبخشی خاطر نشان كرد: ورزش و پیاده روی روزانه حداقل به مدت نیم ساعت، علاوه بر اینكه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و نارسایی های مزمن مانند بیماری های قلبی و عروقی و دیابت را كاهش می دهد،‌ در كاهش احتمال آسیب عضلات، مفصل ها و استخوان نیز بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha