سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت:‌میزان مصرف دارو برای درمان بیماران ام‌‌اس در کشور بیش از سایر کشورهاست که با راه‌اندازی سامانه ملی کنترل بیماری ام‌ اس روند تجویز و مصرف این دارو کنترل می‌شود.

مصطفی قانعی در گفت‌وگو با فارس در مورد روند راه‌اندازی سامانه‌های ثبت بیماری‌ها اظهار داشت: بعد از سامانه ثبت سرطان پستان سامانه جدیدی هنوز راه‌اندازی نشده ولی وزیر بهداشت با راه‌اندازی سامانه کنترل بیماری ام‌اس موافقت کرده است.

وی در مورد تاثیر راه‌اندازی این سامانه گفت: در زمان حاضر بیماران ام‌اس در کشورهای دیگر و به‌ویژه کشورهای پیشرفته 20 درصد و در نهایت 50 درصد بیماران داروی درمان ام‌اس (اینتر فرون‌ها) را مصرف می‌کنند ولی در کشور ما 95 درصد افرادی که به ام‌اس مبتلا هستند دارو مصرف می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: قطعاً مصرف دارو در کشور ما بالاتر از سایر کشورهاست و با راه‌اندازی این سامانه، دارو برای افرادی که واقعاً نیاز دارند تجویز می‌شود و مصرف و تجویز داروی ام‌اس کنترل می‌شود.

بر اساس نقشه تحول نظام سلامت قرار است. سامانه‌های مختلفی برای کنترل و ثبت روند بیماری به مرور در کشور راه‌اندازی شود که سامانه ثبت سرطان سینه نیز یکی از آنهاست که اسفند سال 90 رونمایی ‌شد. این سامانه‌ها می توانند در کاهش بار مالی نظام سلامت و پرداخت از جیب مردم موثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha