سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با بیان اینكه اگر بخواهیم قیمت تمام خدمات را در نظر بگیریم، علی رغم ایثار و فداكاری پزشكان با این 6 هزار میلیارد تومان بودجه سلامت محقق نمی‌شود، گفت: البته به طور حتم موجب ارتقای بسیاری از خدمات قابل ارائه در حوزه سلامت می‌شود.

دكتر سید حسن ابوالقاسمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تخصیص بودجه 6 هزار میلیارد تومانی به نظام سلامت و رایگان شدن هزینه خدمات بیمارستانی، عنوان كرد: این اقدام به طور قطع ارزشمند است و به ارتقای كیفیت خدمات بیمارستانی كمك می‌كند.

وی درباره پیامدهای رایگان شدن خدمات بیمارستانی گفت: به هر روی زمانی كه عمل خوبی انجام می‌شود، باید از آن حمایت كنیم و به سراغ آسیب و پیامدهای آن نرویم تا زمانی كه به اجرا در بیاید و نقایص احتمالی آن مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با بیان اینكه كه بیماران خاص، مبتلایان به سرطان، بیماران مزمن تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، اظهار كرد: البته تمام خدمات بیمارستانی رایگان نمی‌شوند. زیرا اگر بخواهیم قیمت تمام شده خدمات را در نظر بگیریم. علی رغم ایثار و فداكاری پزشكان، با این 6 هزار میلیارد تومان محقق نمی‌شود. البته به طور حتم موجب ارتقای بسیاری از خدمات ارائه شده می شود.

ابوالقاسمی اضافه كرد: با پوشش فراگیر ارائه خدمات و همچنین كاهش قیمت داروهای میزان رضایتمندی تا حدود زیادی افزایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، در پاسخ به این پرسش كه آیا رایگان شدن خدمات در بیمارستانها بر نارضایتی پزشكان و مهاجرت آنها به بخش خصوصی دامن نمی‌زند، عنوان كرد: این گونه نیست بلكه تشویق پزشكان برای حركت به سمت تمام وقت جغرافیایی شدن، می‌تواند یكی از محاسن اجرایی شدن این طرح باشد. مسلم است اگر توان و قدرت پرداخت خوب در بیمارستان‌ها ایجاد شود، اعضای هیات علمی از تمام وقت شدن جغرافیایی استقبال می‌كنند.

وی افزود: به هر میزان توان بیمارستان‌ها برای پرداخت بیشتر شود، امكان ماندگاری پزشكان در بیمارستان بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha