جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 49296
سلامت نیوز: یک جراحی عمومی اظهار کرد: سرطان پانکراس در سنین بالا متداول بوده اما این سرطان به تازگی در سنین 30 تا 40 سالگی شیوع بیشتری پیدا کرده است.

دکتر محمد علی افسری در گفت وگو با ایسنا، گفت: عوامل محیطی و ارثی می‌توانند زمینه‌های لازم را برای ایجاد سرطان پانکراس فراهم کنند، اما تاکنون مشخص نشده است که کدام عامل تاثیر بیشتری دارد و نقش مهمتری را ایفا می‌کنند.

این فوق تخصص جراحی قفسه سینه و ریه در خصوص شیوع بالای این بیماری اظهار داشت: در میان بیماری‌ها و سرطان‌هایی که در دستگاه گوارشی وجود دارد، سرطان پانکراس شیوع بیشتری دارد.

بیمارانی که سرطان پانکراس دارند نباید سیگار بکشند

دکتر افسری در مورد رژیم غذایی که این بیماران باید رعایت کنند، گفت: در این نوع بیماری توده‌های سرطانی بعد از مدتی تمام قسمت‌های بدن را می‌گیرد و سمی که در بدن ایجاد می‌شود موجب بی‌اشتهایی فرد می‌شود و تغذیه خوراکی تاثیری ندارد ولی این بیماران نباید سیگار بکشند چون مصرف سیگار طول عمر این بیماران را کمتر می‌کند. به طور کلی در بیماران سرطانی چون افراد تمایلی به خوردن غذا ندارند، مواد مغذی از راه خون به این افراد منتقل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از این بیماری اظهار داشت: برای جلوگیری از دچار شدن به سرطان پانکراس نباید از مواد اکسیده شده، ترشیجات و گوشت‌های فاسد استفاده کرد و تغذیه مناسب و درست تنها راه پیشگیری موثر و مفید محسوب می‌شود.

این فوق تخصص جراحی قفسه سینه و ریه در خصوص طول عمر این بیماران اظهار داشت: این بیماران عمر بسیار کوتاهی دارند و میزان مرگ و میر در این بیماران بسیار بالا است اغلب این بیماران متاسفانه تنها 6 ماه تا یک سال عمر می‌کنند.

تومورهای سرطانی از طریق راههای مجاورتی، لنفاوی و خون در بدن پخش می‌شود


این متخصص جراحی عمومی در مورد راههای پخش تومورهای سرطانی در بدن گفت: این تومورها به سه طریق مجاورتی یعنی در اطراف حوزه لوزالمعده، لنفاوی یعنی انتقال تومور به قسمت های مختلف بدن از طریق جریان لنف و یا از طریق خون صورت می گیرد.

دکتر افسری در پایان بیان داشت: افرادی که به سرطان پانکراس مبتلا می شوند دچار حالت تهوع، استفراغ، زردی و تب شدید می‌شوند. سرطان پانکراس غیرقابل جراحی است چرا که تومورهای سرطانی به سرعت در تمام بدن پخش می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha